Toon posts:

https-verbinding veel websites niet veilig genoeg

Pagina: 1
Acties:

• Ge Someone
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27
Iets voorbij het midden
"wachtwoorden als rauwe tekst over het internet"

De Nederlandse uitdrukking is "klare tekst".

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Maar het feit dat de vertaling afkomstig is van RAW, is het dus rauw, en zeker niet klaar.

Zelfde als je in een winkel rauwkost kan kopen, en geen klaarkost. Rauw is namelijk heel iets anders dan klaar in deze context.

• ookhoi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-09 20:54
De Friesland Bank gebruikt een verlopen certificaat
Ik vind dit niet terug in het rapport. Tevens constateer ik dat het certificaat geldig is tot 25 november 2011.

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:21
RAW text != rauwe tekst
Heel misschien ruwe tekst

Het is grappig om RAW te vertalen als rauw maar maakt het bericht naar mijn bescheiden mening minder professioneel.

Je verstuurd iets als platte tekst of nog beter onversleutelde tekst.

👑

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik trok de vergelijking van rauw = onbewerkt. Net als rauwkost, of rauwe andijvie stampot.

In dit stuk gaat het over dat de tekst dus onbewerkt de lijn overgaat. Dan vind ik rauw beter passen dan bijvoorbeeld platte of klare tekst. Ze dekken beide simpelweg de lading niet.

Ruuw is iets wat niet glad is, en klopt dan ook weer niet helemaal. Onversleuteld lijkt me de lading perfect te dekken, dat dan weer wel ;)

• Joost
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-08 16:20
* GWX heeft er even 'platte tekst' van gemaakt, om alle mogelijke discussie de kop in te drukken 8)
ookhoi schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:41:
[...]

Ik vind dit niet terug in het rapport. Tevens constateer ik dat het certificaat geldig is tot 25 november 2011.
Staat er wel degelijk. Hou er rekening mee dat 'Friesland Bank' in het rapport wordt aangeduid als fba.

Ik ben helemaal geen stagiair

• ookhoi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-09 20:54
GWX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:38:
[me="GWX"]
Staat er wel degelijk. Hou er rekening mee dat 'Friesland Bank' in het rapport wordt aangeduid als fba.
Hm, je hebt gelijk, in het rapport staat inderdaad dat er een expired certificaat in gebruik is (bedankt voor de tip vwb het zoeken op 'fba').

Feit blijft wel dat dat nu niet het geval is (van 24 aug 2009 tot 25 aug 2011), en dat het mij ook nooit opgevallen is (als klant van Friesland Bank).

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:21
RaZ schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:01:
Ik trok de vergelijking van rauw = onbewerkt. Net als rauwkost, of rauwe andijvie stampot.

In dit stuk gaat het over dat de tekst dus onbewerkt de lijn overgaat. Dan vind ik rauw beter passen dan bijvoorbeeld platte of klare tekst. Ze dekken beide simpelweg de lading niet.

Ruuw is iets wat niet glad is, en klopt dan ook weer niet helemaal. Onversleuteld lijkt me de lading perfect te dekken, dat dan weer wel ;)
Rauw (voedsel) = geen structuurverandering ondergaan. Tja als je het zo bekijkt is het inderdaad een rauw wachtwoord. Hoewel onbewerkte tekst meer tekens zijn vindt ik het toch een mooiere vertaling.

👑

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee