Toon posts:

Upgraden Moederbord, processor en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• Dennuske1983
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-08 17:58
Ik ben van plan om mijn pc te upgraden. Hij is namelijk al twee jaar oud en ik wil wat componenten vervangen door nieuwe.Ik wil een nieuw moederbord, processor, extra geheugen en een nieuwe graphic card.

Nu wil ik de componenten bestellen (allemaal compatible met elkaar) en vervolgens zelf installeren. Ik heb dit echter nog nooit gedaan. Nu vroeg ik me af of er ergens een specifieke handleiding bestaat voor het upgraden van je pc. Hoe installeer je het moederboerd, vervolgens de processor, sluit je de voeding aan en alle overige aansluitingen.

Of is jullie advies om dit door een ervaren persoon te laten doen....

Ik kan wel redelijk wat met systemen (geheugen vervangen, harddisk bijplaatsen, voeding vervangen enz.) maar een compleet systeem upgraden, ik zou niet weten waar te beginnen (alhoewel, ik denk het moederbord...:-))

graag jullie advies of tips...

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon zelf doen. Hoe je een PC in elkaar zet is prima te vinden in de FAQ, of op talloze youtubefilmpjes en de handleiding van de onderdelen.
En waar je moet beginnen is vrij simpel, installeer cpu en geheugen op je mobo en schroef het in de kast. Eerst de voeding aansluiten en daarna inbouwen is vrij onpraktisch, maar dat is een kwestie van logisch nadenken.

30" monitor te koop

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Heb je google al geprobeerd? Lijkt me dat op internet namelijk legio van dit soort tutorials te vinden zijn. Daarnaast is het nog enigzins afhankelijk van wat voor hardware je gaat gebruiken, hoe deze aan moet worden gesloten. Zoek daarom eerst uit wat je wil.

Verder is hardware net Lego als je over een beetje technisch inzicht beschikt. Heb je de onderdelen in huis, dan zijn de handleiding van het moederbord en een dosis gezond verstand voor de meeste mensen voldoende om een systeem mee in elkaar te sleutelen.

In elk geval had je door even te zoeken deze vragen zelf kunnen beantwoorden. En voor dit soort vragen is Tnet niet bedoeld :) Maar dit zou je op weg moeten helpen.

• B. E. Flijster
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-04-2015

B. E. Flijster

Bont voor Dieren

Ik pak om de 10 minuten of zo ff de verwarmingsbuis vast om me "af te aarden". Zo'n polsbandje heb ik niet.

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-09 19:20
Kogacarlo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:49:
Ik pak om de 10 minuten of zo ff de verwarmingsbuis vast om me "af te aarden". Zo'n polsbandje heb ik niet.
ik heb talloze systemen opgebouwd zonder polsbandje.
zo gevoelig is het materiaal gelukkig niet tenzij je super geladen bent natuurlijk :P

• Theck88
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-09 14:28

Theck88

If it's hard just KISS!

ik heb talloze systemen opgebouwd zonder polsbandje.
zo gevoelig is het materiaal gelukkig niet tenzij je super geladen bent natuurlijk :P
Pff ik ben altijd enorm geladen, mijn vriendin zit doordeweeks op kamers ;)

Even weer on-topic. Het in elkaar zetten van een systeem staat inderdaad op duizend en 1 websites. Daarnaast staat er in het instructieboekje van de moederbord, hoe je het moet installeren en aansluiten.
Daar kom je wel uit. Ik ben er ook enigzins blank in gegaan en alles was eigenlijk voor de handliggend.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:27

Ed_L

Crew Council
Dit is toch wel erg basic. Op Tnet verwachten we dat je dit soort zaken al kunt of in ieder geval ze goed zelf op kunt zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee