Toon posts:

[Win7] Win7 of Xp op oude notebook?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• t0tum
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-08 22:48
Dag tweakers,

Ik heb een 3+ jaar oude notebook waar ik altijd lekker XP op heb gedraaid. Nu vraag ik me af of ik van Win7 kan profiteren (32bit).

Specs:
Core2 Duo T7500 (2.2 Ghz)
2Gb DDR2
8600MGT 512mb
500GB HD

Kan ik wat winnen qua prestaties onder dit gebruik?
  • videobewerking/encoding, photoshop
  • streamen van hd content
  • CAD: solidworks, inventor, af en toe render job
De enige vergelijkingen die ik kon vinden zijn de reviews van beta tijd. XP was toen voor lagere systemen een betere optie. Ik heb voor de rest geen idee welke ontwikkelingen win7 in deze tijd heeft meegemaakt en hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Windows 7 draait bij mij op een oude Toshiba laptop met nog minder geheugen dan die van jou. Draait prima.

Ik zou alleen niet veel verwachten van dat CAD en render verhaal. Dat zal nu met Windows XP al niet bijster snel gaan, met Windows 7 gaat het echt niet ineens 2 keer zo snel.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het uit zou ik zeggen. Ik neem aan dat je 2GB geheugen bedoelt en niet 2Gb, want daar zal Win7 niet eens op draaien waarschijnlijk.

Of je iets acceptabel vind ligt natuurlijk voor een groot deel aan de progs die erop draaien, wat jij fijn vind werken etc. Win7 installeren kost je al met al een half uurtje tijd ofzo. Dus je hebt het snel genoeg voor elkaar :)

30" monitor te koop

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

2Gb = 256MB :9. Dat bedoel je denk ik niet

Verders zal Win7 daar prima op draaien :) . Op een Singlecore 2.4Ghz met 1GB ram en een Mobiele 8400GT draait hij ook perfect.

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 10:57
Op een pentium M 1,6 Ghz met 512 MB en een 40GB 4200RPM schijf, 12,1 inch laptopje vondt ik persoonlijk windows 7 sneller aanvoelen dan XP. Het is dat er geen drivers voor de geluidskaart waren.

[Voor 4% gewijzigd door wasted247 op 11-11-2010 12:27]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:33
Het enige probleem zullen drivers kunnen zijn. Maar dat kun je van te voren bekijken.,

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:30
Ik draai Windows 7 Ult. (Legaal) op een Samsung NC10 met Intel Atom N240 processor en 1GB RAM. Ik denk dat W7 op jou laptop prima zal lopen gezien de hoeveelheid RAM en de videokaart.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• HB__
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:08
Ik heb een tijd lang Windows 7 (Legale versie Enterprise), op een computer gedraaid met een 1,4 Ghz en 1 GB ram. Het is meer dan zat om hierop windows 7 te draaien en het is niet heeeeeel erg veel sneller maar het is een beetje sneller. verder moet je wel lang zoeken voor drivers enzo voor een oude laptop, want sommige laptops willen niet alle drivers slikken, met name geluid, videokaart & accesoires als ingebouwde webcam etc. ook al verwacht ik niet dat je die hebt op dit moment.

succes in ieder geval

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het is eigenlijk niet sneller, en gebruikt ook meer van je systeem. Maar het gaat veel beter om met de gegeven resources, waardoor het een stuk sneller lijkt :) .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee