Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SQL] waarde in cell vervangen door niks

Pagina: 1
Acties:
  • 2.104 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien heel makkelijk voor jullie maar ik kan het echt nergens vinden.

Ik heb in SQL een querie geschreven. In een tabel komt de waarde '0,000' veel voor. Ik wil dat dit verdwijnt en wordt vervangen door helemaal niks. Dus alle cellen waar 0,000 in staat moeten gewoon leeg worden zonder rijen of iets te verwijderen. Ik heb het al geprobeerd met de functie UPDATE maar krijgt het daar niet mee voor elkaar.

Iemand die mij kan helpen??

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Je kunt via het UPDATE statement deze waarden vervangen door NULL. Dan zijn de cellen dus leeg.

Het is query btw :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke column moet ik dan bij SET neer zetten? Hij moet nergens iets vandaan halen.

Ik kom niet verder dan dit...

UPDATE tabel
SET ????
WHERE kolom='0,000'

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:34
UPDATE tabel SET kolom = NULL WHERE kolom = '0,000'

Overigens klinkt het alsof de kolom een verkeerd datatype heeft. 0,000 is een vreemde waarde. Ik zou een float, of double precision gebruiken. Dan komt hier gewoon 0 uit.

Een ander voordeel is, is dat de sorteer functionaliteit beter zal werken.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• alex3305
  • Laatst online: 29-11 20:45
SQL:
1
2
3
UPDATE tabel
SET kolom=NULL
WHERE kolom='0,000'

Maar dat had je zelf ook wel kunnen uitvinden 8)7. Daarnaast is het zwaar bad-practice om een tekst/(var)char veld te gebruiken voor getallen. Gebruik altijd het datatype wat de database voorschrijft! In dit geval een double, float of decimal.

Daarnaast zou ik je ten zeerste aanraden om een boek aan te schaffen of te lezen op internet over (My)SQL, aangezien dit een basis is voor het gebruik van databases. Want op zo'n manier door hobbyen heeft waarschijnlijk erg weinig nut.

EDIT: Spuit 11 :(

[ Voor 28% gewijzigd door alex3305 op 11-11-2010 12:03 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

In de TS wordt er de ene keer over '0,000' gesproken en de tweede keer over 0,000. Dit zijn twee compleet andere datatypes.

Ik weet niet wat de collation is van de database, maar 0,000 en 0.000 kunnen ook verschillende betekenissen hebben.

Edit; spuit 12 :'(

@hierboven, misschien kun je op een varchar beter LIKE gebruiken ipv =
De uitkomst kan per Database-type (MySQL MSSQL, Postgre etc.) anders zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 11-11-2010 12:05 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MueR
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Een basiscursus SQL zou helpen. Dit is de basics van elke database en had je met vrijwel null moeite kunnen vinden. We verwachten in de Devschuur wel een beetje basiskennis. Lees Het algemeen beleid #quickstart en Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door.

Alex en storeman: met kant en klare oplossingen leert hij niets.
Give a man a fish and you'll feed him for a day. Teach a man to use the Net and he won't bother you for weeks.
;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.