Toon posts:

Lumix LX5: een dunne rode lijn als ik de foto's bekijk

Pagina: 1
Acties:

• maxap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-03-2018
Beste tweakers,

Hopelijk kan iemand van jullie me met een raad helpen.

Een paar dagen geleden is het mij opgevallen dat als ik op mijn Panasonic Lumix 5 foto's bekijk, ik af en toe een dunne rode lijn op zijn LCD (bovenaan het scherm) voor 1 seconde zie verschijnen waarna het weer verdwijnt. Het gebeurt maar af en toe, maar ik maak me nu zorgen of mijn fototoestel niet defect is.

Ik hoorde iemand zeggen dat het aan een slecht contact tussen de geheugenkaart (32Gb SDHC in mijn geval) en de camera kan liggen. Ik zie die rode lijn niet als ik foto's maak, alleen als ik ze bekijk.

Kan iemand me vertellen of hij/zij iets soortgelijks heeft meegemaakt? Moet ik mijn camera voor de reparatie terugsturen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-09 20:56
Je post geen voorbeelden dus ik ga er vanuit dat het op de pc niet te zien is? Lijkt mij een los contactje bij het beeldscherm. Als je nog garantie hebt zeker laten nakijken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:16
Lijkt me ook een los contactje, heb precies hetzelfde gehad met mijn laptopscherm (maar dan een groen of een blauw lijntje). Als je het nu niet laat repareren, heb je binnenkort veel lijntjes op je scherm, daarna blijven ze steeds langer zichtbaar, en op den duur kan je je scherm niet meer gebruiken. Zou hem even naar de winkel brengen.

• maxap
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-03-2018
Bedankt voor jullie reacties. Het LCD-scherm van mijn camera doet het prima... de rode lijn waar ik het over heb, verschijnt maar zeer zelden als ik foto's bekijk. Als het om een los contact ging, dan zou die lijn of altijd te zien zijn of ik zou die ook moeten zien als ik foto's maak. Maar dat is niet het geval.
Ik denk dat het iets met een contact tussen het geheugenkaartje en de camera te maken heeft.

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

• ThomasW
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-09 11:26
Dat lijkt me een stuk minder waarschijnlijk, als dat zo was zou je ook corrupte foto's moeten hebben... Een slecht contact van het schermpje is waarschijnlijker omdat het zich maar af en toe voordoet en niet blijvend is.

Gewoon na laten kijken als je nog garantie hebt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee