• Legendary1985
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 19:49
ik heb gisteren mijn voeding gesleeved nadat ik klaar was wou ik ff mijn nieuw gekochte hardware (cpu/mbob) eens testen, en ja hoor hij boot niet :( hieronder de setup opstelling en de stappen dat ik al heb geprobeerd.

Setup:

Mobo: eVGA Classified3 (splinternieuw gekocht bij eVGA europe)
CPU: i7 980X (niet eerder getest)
GPU: xfx 5830 via mede-tweaker overgenomen (niet eerder getest)
PSU: Corsair AX 1200 (deze deed het gewoon op mijn oude mobo)
RAM: Corsair dominator GT CMG2000c8 2GB (deze deed het gewoon op mijn oude Mobo)

Zoals je hierboven ook kan lezen heb ik geprobeerd om zo kaal mogelijk te booten, echter heb ik weer geen geluk. Ik had eerder ook problemen met booten toen lag de probleem bij de cpu deze heb ik dan toen RMA gedaan.

Test:

Nadat ik alles heb aangesloten en op de power knop druk dat op de mobo bevind hoor ik helemaal niet enige dat brand is de stanby led (e logo van eVGA en blauwe led naast de ram sticks) voor de rest niks.
na het drukken op de power button hoor ik geen geluid uide ingebouwde speaker de trouble led indicatie brand ook niet helemaal niks NB fan draait ook niet.

eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag omdat ik deze hiervoor had gesleeved, misschien dat ik draad/draden verkeerd had aangesloten. Maar deze heb ik doorgemeten en alles klopt gewoon.

Ik denk toch dat het aan de mobo ligt aangezien deze helemaal niet boot, maar het kan ook zijn dat ik de plank totaal mis sla en dat de probleem aan ergens anders ligt.

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 15:17
Hmm, de laaste keer dat ik een soortgelijk probleem had, bleek dat de Proc niet lekker in zijn voet zat. Heb de proc uit de voet gehaald, koelpasta erafgehaald en nieuwe pasta erop, vervolgens weer in de voet geplaatst. Daarna wou het systeem wel booten :+

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Is het geheugen compatible met je MB? Verder zul je toch all componenten afzonderlijk moeten testen om 100% zeker te weten wat er defect is. Waarschijnlijk zit het of in je MB, CPU, geheugen of voeding... Maar zul je toch moeten testen

• Excelb-boy
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

jaapsander schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:09:
Is het geheugen compatible met je MB?
Ik durf met 99% te stellen dat dit geheugen prima werkt met het Mobo dat hij heeft, heb deze combinatie al talloze keren langs zien komen.

Heb je al geprobeerd met 1 RAM stick te booten?
Wat voor CPU koeler zit erop?
Zit de fan voor de CPU wel aangesloten?
Test eens met een andere videokaart.

• Legendary1985
ik wacht op mijn full waterkoeling om te testen gebruik ik mijn Mugen 2 cpu koeler echter zonder dat ik fan erbij gebruik. bij het testen heb ik ook minimaal aangesloten componenten:

CPU
GPU
1 stick RAM
PSU natuurlijk.

ik had met mijn vorige cpu ook problemen echter toen kreeg ik melding dat het aan de cpu lag. hier boot mijn mobo geen eens dus ik kan niks aflezen van de led display de fan van mijn gpu draait ook niet echt raar is het.

helaas heb ik geen andere hardware om de componenten individueel te testen bij deze dan vraag naar de volgende componenten (te leen) om mijn hardware te testen:

te leen gevraagd

+ CPU
+ PSU
+ Socket 1366 mobo
+ GPU
+ 1 stick RAM

Als je in de buurt woon kan ik uiteraard zelf met mijn hardware komen natuurlijk kunnen we ook bij mij thuis testen dan moet je wel met je eigen hardware komen, ik kan je ook ophalen met de auto mits je in de buurt woon. Als vergoeding dacht ik zelf aan €25.-.
Als we bij mij thuis gaan testen zorg ik voor een ijskoude red bull :D. Als je je hardware wilt opsturen is ook geen probleem uiteraard zal ik de verzendkosten vergoeden.

Zie mijn feedback zowel als koper als verkoper ben ik betrouwbaar.

• Animal Baars
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 08:18
Moet je voor je de proc kan gebruiken je BIOS niet geupdate hebben? Of staat de nieuwste erop?

De combi mobo-RAM is behoorlijk vaak gebruikt dus daar zal het allicht niet aan liggen. Ik hoop voor je dat iemand z'n proc te leen geeft zodat je wat kan proberen. Het is toch zuur, zo'n kneiter goed systeem en dan niet booten...

Ik woon zelf ook in R'dam en heb nog wel een voeding liggen. Maar die is 250W. Genoeg om even te proef-booten natuurlijk. Mijn systeem (Q6600@3,2GHz+2xGTX260) heeft ook een keer op deze PSU geboot en dat ging prima. En je kan een keer langs komen met je systeem om met mijn GTX260 te testen. Mocht je interesse hebben, DM me maar :)

[Voor 3% gewijzigd door Animal Baars op 11-11-2010 15:45]

• Legendary1985
Animal Baars schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:44:
Moet je voor je de proc kan gebruiken je BIOS niet geupdate hebben? Of staat de nieuwste erop?

De combi mobo-RAM is behoorlijk vaak gebruikt dus daar zal het allicht niet aan liggen. Ik hoop voor je dat iemand z'n proc te leen geeft zodat je wat kan proberen. Het is toch zuur, zo'n kneiter goed systeem en dan niet booten...

Ik woon zelf ook in R'dam en heb nog wel een voeding liggen. Maar die is 250W. Genoeg om even te proef-booten natuurlijk. Mijn systeem (Q6600@3,2GHz+2xGTX260) heeft ook een keer op deze PSU geboot en dat ging prima. En je kan een keer langs komen met je systeem om met mijn GTX260 te testen. Mocht je interesse hebben, DM me maar :)
bedankt voor reply.
morgen komt een mede-tweaker langs met zijn componenten :) kijken aan wat het ligt ik zal uiteraard hier posten.
De mobo is Classified3 nieuwste x58 platform van eVGA denk toch wel dat ze de nieuwste bios erop heeft.

• Spamco
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 29-06 18:09
Wat vaak gebeurt bij dit type sockets 1366, is dat je eerste geheugen bank op je moederbord NUMMER 2 IS.

Lees dus echt goed in het boekje. Zelf had ik deze fout ook gemaakt :$

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020
Spamco schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:09:
Wat vaak gebeurt bij dit type sockets 1366, is dat je eerste geheugen bank op je moederbord NUMMER 2 IS.

Lees dus echt goed in het boekje. Zelf had ik deze fout ook gemaakt :$
maar dan gaan de fans wel draaien.. geen reactie duidt wel vak op een ander probleem

Hardware.info Overclock Team

• Legendary1985
@spamco
ik gebruik het goed bankje eerste rode bankje vanaf de socket

@nedernakker
klopt er gebeurt helemaal niks daarom denk ik dat het aan de mobo ligt (ik hoop het tenmiste :)).

• Legendary1985
Probleem gevonden lag aan mijn voeding, toch wat verkeerd gegaan tijdens sleeven.
Kan ik van iemand 24 pins + 8 pins cpu kabel lenen verzendkosten en eventuele vergoeding zal ik uiteraard betalen.

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 00:52
* wheez50 zet weer een vinkje bij voeding in z'n scorelijstje problemen met een kaal systeem.

Standaard bij al dit soort problemen: Probeer het probleem te isoleren en vervang alles en kijk of het probleem optreedt: Alles betekent alles: 99.9% zeker betekent dat een op de duizend problemen juist dat probleem is :)

Ik verdenk nu tegenwoordig als eerste de voeding. Deze swap ik dan ook zo snel mogelijk. Mijn scorelijstje geeft aan dat ik 60-70% van de keren idd gelijk heb. Een ddr dimmetje, twee moederborden (waarvan een met blown cap), een processor en een stroomkabel wegen nauwelijks op tegen een tiental voedingen :/

Meer ontopic: Kan je de originele draadjes niet gewoon hergebruiken? Rewiren?

• Legendary1985
wheez50 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:39:
* wheez50 zet weer een vinkje bij voeding in z'n scorelijstje problemen met een kaal systeem.

Standaard bij al dit soort problemen: Probeer het probleem te isoleren en vervang alles en kijk of het probleem optreedt: Alles betekent alles: 99.9% zeker betekent dat een op de duizend problemen juist dat probleem is :)

Ik verdenk nu tegenwoordig als eerste de voeding. Deze swap ik dan ook zo snel mogelijk. Mijn scorelijstje geeft aan dat ik 60-70% van de keren idd gelijk heb. Een ddr dimmetje, twee moederborden (waarvan een met blown cap), een processor en een stroomkabel wegen nauwelijks op tegen een tiental voedingen :/

Meer ontopic: Kan je de originele draadjes niet gewoon hergebruiken? Rewiren?
Nee dat kan niet omdat alle kabels hetzelfde kleur heeft (zwart). Daarom dat ik kabel wil lenen zodat ik dit kan meten om vervolgens mijn kabel opnieuw te bedraden. Voor de duidelijkheid de geleende kabel zal ik niet uit elkaar halen ik zal de ingang en de uitgang met een multimeter meten zodat ik weet welke aansluiting op welke 24 pins moet.

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 00:52
Ikzelf heb een te oude voeding om te kunnen helpen ;)

Maar kan je niet een pinout vinden? Je hebt een multimeter, dus is het een kwestie van de juiste voltages vinden. Zoek op atx pinout en je vindt vast wel iets bruikbaars :)

• Legendary1985
dat is het juist ik heb het al gemeten en de waardes kloppen naar mijn mening heb deze vergeleken met pin-out van atx 24 pin. ik zou niet weten aan wat het kan liggen kan ik niet gewoon een voeding nemen en beide aansluiten en vervolgens de spanningen 1 voor 1 meten?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee