Reparatie mislukt: opnieuw wachten?

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Hoi allen,

6 weken geleden heb ik mijn audio interface wegens een defect teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht had (feedback). Men vertelde mij daar dat het 4 tot 6 weken zou duren voordat het apparaat gemaakt zou zijn.

Erg vervelend om zonder geluid te zitten, maar wat moet dat moet. Nu, zes weken later, blijkt echter dat er helemaal niets is gedaan aan het ding! Hij vertoont nog steeds exact hetzelfde defect, en het ligt niet aan mijn PC want bij andere PC's doet hij precies hetzelfde.

Ik zou de interface opnieuw terug kunnen brengen en weer zes weken wachten, misschien weer zonder resultaat. Maar nog langer zonder geluid zitten kan ik echt niet.

Wat zijn mijn rechten? Aan tijdelijke vervanging konden ze bij feedback niet beginnen, zo vertelden ze me. Maar van een apparaat van 370 euro verwacht je toch wel wat beters en in ieder geval wat meer service?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
goldmemberf1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:51:
Maar nog langer zonder geluid zitten kan ik echt niet.
Hebben we het over 'kan' of 'wil'?

Als het 'kan' is dien je zelf een backup te regelen, of andere actie te ondernemen. Dan hebben we het waarschijnlijk ook niet meer over consumentenrecht maar over iets anders omdat je hem bedrijfsmatig nodig hebt ;)

Als het 'wil' is is het gewoon vervelend, helemaal mee eens. Wat ik altijd begrepen heb is dat de winkel herstel zonder ernstige overlast voor de klant dient uit te voeren. Wat ernstige overlast is is uiteraard weer discutabel, maar als jij aangeeft dat het voor jou ernstige overlast veroorzaakt om wéér weken zonder dit apparaat te zitten dan moet dat voldoende zijn. Volgens mij kun je geen leenexemplaar 'afdwingen' met rechten in dit geval, alleen aangeven als ze er echt niet aan willen dat je flink teleurgesteld bent in hun serviceniveau en dat je de volgende keer blijkbaar net zo goed bij de goedkoopste webtoko kunt bestellen, e dat je je mening niet onder stoelen of banken gaat schuiven...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Het 'kunnen' is bij mij inderdaad meer willen. Ik doe wat kleine musical projectjes voor mijn oude school (met daarbij opnames), en daarvoor heb ik die interface nodig. Dit is echter niet op beroepsniveau dus het blijft vooral een hobby.

Moet ik ze dus bellen en gewoon flink boos worden, in de hoop dat ze misschien iets tijdelijks/iets nieuws regelen?

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Is het geen mogelijkheid dat feedback je een nieuw exemplaar geeft en dat zijzelf de reparatie afwachten?

Daarnaast is het misschien een mogelijkheid om je geld gewoon terug te vragen en naar een 'goede' muziekwinkel te gaan. Ikzelf heb ook slechte ervaringen met garantie bij de feedback.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Is het misschien niet een issue die vaker voorkomt bij dat type audio interface? Misschien zou je anders de fabrikant van het product eens kunnen mailen met die vraag, of de vraag dat je hem direct bij hen in kunt dienen voor reparatie. Dat is wel niet helemaal volgens de wet, maar kan soms erg handig zijn.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Voor ontbinding van de koop zal er vaker gerepareerd moeten zijn, ik meen 3x, maar heb daar geen documentatie over.

Boos worden aan de telefoon wekt meestal maar weinig sympathie op, en sympathie is wat je nodig hebt om een eventueel leenexemplaar te kunnen verstrekken.

Ik zou gewoon kalm de situatie voorleggen. Het beste zou zijn om 1 van de 4 vestigingen te bezoeken en in levende lijve de discussie aan te gaan. Dat maakt meestal wel duidelijk dat het ernst is. Als je nu in Heerlen of Dokkum woont is het wel een gruwelijk eind om even persoonlijk langs te gaan - dan zou ik inderdaad bellen. Uitleggen dat je vrijwillig bezig bent om een basisschool te ondersteunen en dat je ze niet in de steek wilt laten, maar ook niet 'even een tweede' bij kan kopen voor die basisschool. Dan aangeven dat het onderdeel al een keer 6 weken ter reparatie weggeweest is en met hetzelfde euvel is teruggekeerd (weet je heel heel zeker dat het probleem niet door iets anders in een eventuele opstelling kan worden verzoorzaakt?). Vervolgens vragen hoe het nu verder moet en hun laten aangeven of de basisschool in de steek moet worden gelaten of dat ze een oplossing weten om toch door te kunnen helpen...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
coyote1980 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:17:
Voor ontbinding van de koop zal er vaker gerepareerd moeten zijn, ik meen 3x, maar heb daar geen documentatie over.

[...]
Aan ontbinding van de koop is geen specifiek getal voor reparaties verbonden. Je moet namelijk de leverancier de kans geven om een product te repareren. Hierbij wordt vaak die drie keer aangehouden, omdat dan aangetoond kan worden dat je de leverancier voldoende de kans hebt gegeven hierop.
Pagina: 1