Toon posts:

2e GTX 480 in WC setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gekkehuus
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-09 15:37
Onderstaand systeem heb ik sinds deze zomer in gebruik.

V&A aangeboden: I7 Systeem [Watergekoeld] Koopje

Mobo en Proc en Geheugen en HDD's zijn vervangen door:

i7 965 EE @ 3,5 (incidenteel 4,0 om te testen / benchen, binnenkort ga ik proberen om hoger uit te komen).
Asus Rampage II Gene
Dominator GT 1600 C7
2x SSD 80GB in Raid 0
2x Velociraptors 300GB in Raid 0
2x WD 1,5TB
Voeding wordt vervangen door een Corsair HX1000 bij de 2e GTX 480.

Bovenstaande is ter info. De link naar de advertentie is geplaats om een foto van het systeem te laten zien.

WC situatie.
Pomp - Proc - 120 rad - GPU - 240 rad - Pomp.

Temps; GPU wordt niet warmer dan 40 graden op max. load.
CPU heb ik zo niet voorhanden maar zal vanavond even kijken.

Mijn 1e vraag;
Wat is de logische volgorde op het moment dat ik de 2e 480 erbij prik?

Wordt dat dan;

Pomp - Proc - 120 rad - GPU 1 - GPU 2 - 240 rad - Pomp óf
Pomp - Proc - 120 rad - GPU 1 - 240 rad - GPU 2 - Pomp

Mijn 2e vraag;
240 rad vervangen door 360 rad? Groter rad is natuurlijk altijd beter, maar is het nodig in mijn setup?

Ik heb al gelezen dat het niet echt uitmaakt op welk moment door de radiatoren heen gegaan wordt, omdat de snelle stroom van het water toch geen temperatuur veranderingen geeft. Dat de temperatuur meer te maken heeft met de koel capaciteit van de rads en de snelheid van de pomp en de diameter van de buizen.

• P.maarden
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-05-2011
Zou kijken naar 120 rad vervangen voor een 360 en dan dit

pomp proc 240 rad GPU 1 GPU 2 360 rad pomp

• Gekkehuus
P.maarden schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:50:
Zou kijken naar 120 rad vervangen voor een 360 en dan dit

pomp proc 240 rad GPU 1 GPU 2 360 rad pomp
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar waar laat ik dan dat het grotere rad? Op de plaats (achterop de case) waar het 120 rad zit is geen plaas toch?
En moet ik dan niet zoveel veranderen dat mijn slangen niet meer passen. Dat was ook de reden dat ik het 240 voor 360 wil vervangen. Bovenin is nog 120 over.

Of geeft een 120 + 360 rad een verkeerde balans? Vergeef me mijn wellicht stomme vragen, maar ben relatief nieuw met WC, vandaar dat ik het ook hier aankaart.

[Voor 5% gewijzigd door Gekkehuus op 11-11-2010 12:09]

• Quas
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:48
je kan ook achter de voeding een extra rad bouwen, waardoor je meer koeling heb, wel meer werk maar mischien wordt het dan wel een leuk project.

• Gekkehuus
Quas schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:14:
je kan ook achter de voeding een extra rad bouwen, waardoor je meer koeling heb, wel meer werk maar mischien wordt het dan wel een leuk project.
Achter de voeding bedoel je aan de buitenzijde van de kast?

Daar is plaats voor een extra 120 rad maar waar hoe wordt mijn loop dan, en hoe kom ik met mijn extra slangen door de kast heen? Behalve door de kast flink te modden (lees slopen ;) )

• P.maarden
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-05-2011
Gekkehuus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:42:
[...]

Achter de voeding bedoel je aan de buitenzijde van de kast?

[afbeelding]

Daar is plaats voor een extra 120 rad maar waar hoe wordt mijn loop dan, en hoe kom ik met mijn extra slangen door de kast heen? Behalve door de kast flink te modden (lees slopen ;) )
ken je het niet boven op de kast bouwen en de slangen daarnaartoe laten lopen.

• YoupS
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 18:49
Gekkehuus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:42:
[...]
Aan de achterkant zie ik toch echt gaten om slangen doorheen te laten lopen. (boven de fanhole en i/o die 2 kleine ronde met rubber afgedekte dingen). Dus dat is alvast een probleem opgelost!

• Gekkehuus
YoupS schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:41:
[...]

Aan de achterkant zie ik toch echt gaten om slangen doorheen te laten lopen. (boven de fanhole en i/o die 2 kleine ronde met rubber afgedekte dingen). Dus dat is alvast een probleem opgelost!
Ik ga er even vanuit dat je de foto in de link naar de advertentie niet gezien heb. Ik heb nu de foto even toegevoegd. Je kunt op de foto zien dat de gaten voor de slangen al in bebruik zijn.
P.maarden schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:36:
[...]

ken je het niet boven op de kast bouwen en de slangen daarnaartoe laten lopen.
Bovenop zou kunnen, weet echter niet of het gebruikelijk is om 2 rads boven elkaar te bouwen, en hoe bevestig je dit dan? met schroeven van 120 / 140 mm??
Mocht dit kunnen is het dan mogelijk om een push (van binnen uit) - pull (van bovenaf) te creeren?

Op zich wel leuk om alle mogelijkheden de revue te laten passeren na de gestelde vragen.

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:52

BTU_Natas

Superior dutchie

Gekkehuus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:38:
Onderstaand systeem heb ik sinds deze zomer in gebruik.

V&A aangeboden: I7 Systeem [Watergekoeld] Koopje

[afbeelding]
Mobo en Proc en Geheugen en HDD's zijn vervangen door:

i7 965 EE @ 3,5 (incidenteel 4,0 om te testen / benchen, binnenkort ga ik proberen om hoger uit te komen).
Asus Rampage II Gene
Dominator GT 1600 C7
2x SSD 80GB in Raid 0
2x Velociraptors 300GB in Raid 0
2x WD 1,5TB
Voeding wordt vervangen door een Corsair HX1000 bij de 2e GTX 480.

Bovenstaande is ter info. De link naar de advertentie is geplaats om een foto van het systeem te laten zien.

WC situatie.
Pomp - Proc - 120 rad - GPU - 240 rad - Pomp.

Temps; GPU wordt niet warmer dan 40 graden op max. load.
CPU heb ik zo niet voorhanden maar zal vanavond even kijken.

Mijn 1e vraag;
Wat is de logische volgorde op het moment dat ik de 2e 480 erbij prik?

Wordt dat dan;

Pomp - Proc - 120 rad - GPU 1 - GPU 2 - 240 rad - Pomp óf
Pomp - Proc - 120 rad - GPU 1 - 240 rad - GPU 2 - Pomp

Mijn 2e vraag;
240 rad vervangen door 360 rad? Groter rad is natuurlijk altijd beter, maar is het nodig in mijn setup?

Ik heb al gelezen dat het niet echt uitmaakt op welk moment door de radiatoren heen gegaan wordt, omdat de snelle stroom van het water toch geen temperatuur veranderingen geeft. Dat de temperatuur meer te maken heeft met de koel capaciteit van de rads en de snelheid van de pomp en de diameter van de buizen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat 2 loops dikke onzin is. Als je het mooi vind, DOEN! maar nodig nee.
Gewoon de 2e 480GTX erbij in drukken, en kijken wat je temps worden. Waarschijnlijk is meer rad niet nodig, mocht je niet tevreden zijn. Een dik 360 rad boven in en de huidige 120 moeten meer dan voldoende zijn.

Zolang je proc onder full load onder de 80graden blijft en je vidkaarten ook zit je veilig.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee