Toon posts:

[Vista] Vast internet werkt niet op 1 lokatie

Pagina: 1
Acties:

• Haaglander
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Een vreemd probleem.

Mijn neefje heeft een laptop en sinds kort kan hij bij hem thuis niet meer 'vast' internetten.
Er kan geen verbinding worden gemaakt. Het systeempictogram laat een rood kruisje zien.
Draadloos lukt wel.

Mijn broer - vader van het neefje - kan met zijn laptop wel in hun huis vast internetten, ook via de vaste internetaansluiting op de kamer van het neefje.

Als mijn neefje zijn laptop aansluit op de vaste internetverbinding van mijn broer, werkt het ook niet.

Mijn neefje heeft voor die tijd altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van 'vast' internet.

Het vreemde is dat bij mij thuis, ik (vast en draadloos) probleemloos kan internetten met de laptop van neeflief. 8)7

Broer en neef maken met hun beide laptops bij hun thuis gebruik van KPN/ Experiabox.

Ik heb afgesproken dat ik volgende week eens langskom om te kijken of ik het probleem kan oplossen.

Hebben jullie tips wat ik zou moeten nagaan? :)

Als jullie meer info nodig hebben, hoor ik het graag.

Specs laptop: HP/ Vista Home Premium/ 2 jaar oud.
Router: Experiabox van KPN

[Voor 10% gewijzigd door Haaglander op 11-11-2010 08:59]

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
als er een rood kruis staat staat er volgens mij ook bij waarom als je er het je muis boven gaat hangen. Bij mij geeft hij nu in ieder geval aan dat er een netwerkkabel niet aangesloten is. Zoiets zou ik dan bij hem ook verwachten. verschillende kabels et cetera geprobeerd in verschillende poorten van de experiabox?

Desktop | Server | Laptop

• Haaglander
  • Niet online
Rupie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:00:
als er een rood kruis staat staat er volgens mij ook bij waarom als je er het je muis boven gaat hangen. Bij mij geeft hij nu in ieder geval aan dat er een netwerkkabel niet aangesloten is. Zoiets zou ik dan bij hem ook verwachten. verschillende kabels et cetera geprobeerd in verschillende poorten van de experiabox?
Bedankt voor je reactie.

Als de andere laptop wordt aangesloten met die bewuste netwerkkabel dan doet/ie het wel.

• Blinker
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-08 00:24
Status van de NIC controleren bij apparaatbeheer. Misschien dat er een foutcode wordt weergeven?

• Haaglander
  • Niet online
Blinker schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 02:23:
Status van de NIC controleren bij apparaatbeheer. Misschien dat er een foutcode wordt weergeven?
Bij mij thuis was de status van de NIC van de laptop van neeflief in orde. Ik zal volgende week bij hen thuis eens kijken wat dan de status is.

[Voor 3% gewijzigd door Haaglander op 12-11-2010 04:03]

• Haaglander
  • Niet online
Iemand misschien nog?

• Haaglander
  • Niet online
Schopje (laatste keer)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee