Toon posts:

Samsung laptop upgraden.

Pagina: 1
Acties:

• Tiemsels
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-09 18:48
Gegroet. :)

Ik was benieuwd of mensen me een beetje zouden kunnen helpen met informeren over het vervangen van mijn processor. Ik heb hier namelijk een Samsung R710 laptop met een totaal van 4GB werkgeheugen. Intel Core 2 duo CPU, 2.00 Ghz. Nou zou ik hem graag willen opvoeren naar 2x 4GB.

Zoiets:

http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR3,10668GB-KIT/305171

Maar dat lijkt me lastig aangezien er veel dingen niet passen in de meeste laptops (?).

Nu weet ik dat het moeilijk is om onderdelen in laptops te wijzigen etc, maar ik dacht vraag het hier alsnog, misschien kan iemand me ermee helpen, of tips geven.

Alvast bedankt.

Mvg, Tiemen.

• K1pje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Geheugen is vrij gemakkelijk te verwisselen bij een laptop over het algemeen. Echter moet je moederbord het wel ondersteunen!!!

Verder moet je jezelf wel afvragen of je de 8 GB wel gaat gebruiken. Hoeveel gebruik je wel niet van de 4 GB?

• Tiemsels
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-09 18:48
ja het verwisselen is ook inderdaad niet het moeilijke gedeelte, maar inderdaad, een geschikt type erbij vinden is wat lastiger.

Ik was van plan 8GB te nemen voor spellen. Ik heb bijvoorbeeld een mod (project reality) voor battlefield 2 op de computer, dat gigantisch veel virtueel geheugen vraagt. Omdat de maps van het spel zo groot zijn.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:12
Tiemsels schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:13:
Ik was van plan 8GB te nemen voor spellen. Ik heb bijvoorbeeld een mod (project reality) voor battlefield 2 op de computer, dat gigantisch veel virtueel geheugen vraagt. Omdat de maps van het spel zo groot zijn.
Ctrl+alt+del -> taakbeheer -> tabblad prestaties.

8GB voor een spel is wel enorm, ook al zijn de maps groot. In dat geval doet de ontwikkelaar iets gruwelijk fout imho.

Verder, check eens of 8GB gaat werken. Dat kun je vooral controleren aan de hand van je chipset. Aangezien je volgens Google een PM45 hebt moet dat kunnen: http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=35515
Je BIOS kan nog roet in het eten gooien, maar dat is doorgaans niet het geval.

Daarbij heb je DDR2 nodig. In je TS heb je DDR3 SoDimm geselecteerd en dat gaat niet werken in ieder geval. In principe zou iedere normale 4GB DDR2 SoDimm compatible moeten zijn.

Maar controleer eerst maar of het nut heeft. Als je nu maar 3GB in gebruik zou hebben (voorbeeld) dan gaat het geheugen ook niet helpen. Gezien de specificaties denk ik sowieso dat je CPU en nog eerder je videochip de beperkende factor zal zijn en niet je geheugen.

[Voor 5% gewijzigd door GENETX op 11-11-2010 13:31]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee