Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Beste tweakers

Ik zit hier in een omgeving met een domeincontroller, terminal server, ISA server en verschillende computers als clients. Alle servers draaien op Windows Server 2003.

Aan alle gebruikers wordt automatisch proxy instellingen toegewezen zodat ze verbinden met de ISA proxy en inloggen met hun account op het domein. Ze kunnen die instellingen niet veranderen.

Op het domein heb ik twee accounts :
- Een account met machtigingen om in te loggen op de terminal server, maar geen rechten om te surfen op internet via de ISA server.
- Een "gewone gebruiker"-account dat niet mag inloggen op de terminal server, maar dat wél mag surfen op internet. Met dit account kan ik ook een blacklist van websites beheren, maar daar kan ik alleen op als ik surf via de ISA server en daar ingelogd ben met dit account.

Nu wil ik graag van buitenaf kunnen inloggen op de TS, en daar inloggen op de proxyserver met mijn tweede account zodat ik die blacklist kan aanpassen.

Dat leek me te kunnen door bij een snelkoppeling van Internet Explorer "uitvoeren als..." te kiezen en dan mijn tweede account op te geven, maar in plaats van dat ik zogezegd op internet wordt "toegelaten" door de ISA server kan ik nu plots ongelimiteerd op internet (zonder tussenkomst van de ISA server). 8)7
In elk ander geval is dat misschien wel een meevaller voor een anders gelimiteerde gebruiker, maar ik wil nu net wél verbonden zijn met die proxy, anders kan ik niet aan die blacklist ! |:(

Help mij, Tweakers :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Als je inlogt met het tweede account, kan je dan niet de proxy-settings aanpassen? Indien het niet via IE kan, kan je het altijd nog via het register proberen, zie
code:
1
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Kosty
Op die manier kan ik inderdaad de proxy instellingen veranderen, bedankt !
De situatie is lastig omdat ik niet kan inloggen op de terminal server met het account voor de ISA, en met het account voor de terminal server kan ik niet op de ISA...

Ik zie nu trouwens ook dat als ik de proxy instellingen in het register op het TS account verwijder, ik vrij op internet kan.
Nu wil ik alleen nog kunnen aanmelden bij de proxy met andere credentials...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
1) Start het register met je twee account, pas het bovenstaande aan;
2) start IE met je tweede account en je bent er?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Kosty
TRON schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:35:
1) Start het register met je twee account, pas het bovenstaande aan;
2) start IE met je tweede account en je bent er?
Geweldig, het werkt, bedankt !