Ik heb een vraag over de instellingen van mijn geheugen,
eerst zal ik even mijn specs opnoemen:
- Q9550
- Asus Maximus 2 Formula
- Corsair Dominator 4GB DDR2 1066Mhz
- Cooler Master Real Power 520W
de rest is volgens mij niet zo heel boeiend.
mijn probleem:
ik ben aan het overclocken en bij 4,04 Ghz stopt het (ik krijg een error in Orthos, Hardware Failure Detected), bij 3,8 Ghz is er nog niks aan de hand. Nou heb ik dus voor 1066Mhz geheugen gekozen zodat ik verder kan gaan met overclocken, als het geheugen 1:1 loopt met mn FSB kom ik op een snelheid van 951Mhz.
Het probleem is dus dat mijn moederbord niet herkent dat het hier om 1066Mhz gaat maar mijn moederbord ziet het als 800Mhz ..
Weet iemand misschien wat er aan de hand is?
- hoe kan mijn geheugen gewoon normaal op 1066 Mhz lopen (met overclock dus ook naar 4,04)
- wat houd die error bij Orthos in en hoe kan ik dat oplossen
Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik dat graag,
en alvast bedankt voor het nadenken en het helpen
eerst zal ik even mijn specs opnoemen:
- Q9550
- Asus Maximus 2 Formula
- Corsair Dominator 4GB DDR2 1066Mhz
- Cooler Master Real Power 520W
de rest is volgens mij niet zo heel boeiend.
mijn probleem:
ik ben aan het overclocken en bij 4,04 Ghz stopt het (ik krijg een error in Orthos, Hardware Failure Detected), bij 3,8 Ghz is er nog niks aan de hand. Nou heb ik dus voor 1066Mhz geheugen gekozen zodat ik verder kan gaan met overclocken, als het geheugen 1:1 loopt met mn FSB kom ik op een snelheid van 951Mhz.
Het probleem is dus dat mijn moederbord niet herkent dat het hier om 1066Mhz gaat maar mijn moederbord ziet het als 800Mhz ..
Weet iemand misschien wat er aan de hand is?
- hoe kan mijn geheugen gewoon normaal op 1066 Mhz lopen (met overclock dus ook naar 4,04)
- wat houd die error bij Orthos in en hoe kan ik dat oplossen
Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik dat graag,
en alvast bedankt voor het nadenken en het helpen