Toon posts:

2 geluidssetjes op één geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Tjapie1
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 10:19
Ik wil op mijn Creative Sound Blaster X-Fi Titanium graag twee geluidssetjes tegelijkertijd aansluiten. Op dit moment gebruik ik daar een splitter voor wat zorgt voor een klein beetje kwaliteitsverlies. Maar wat me vooral iriteert is dat een setje gaat zoemen door deze splitter. Nou heb ik begrepen dat ik softwarematig kan zorgen dat ik twee geluidsuitgangen krijg, i.p.v. één (de groene). Ik heb hier even in gezocht de software van Creative, maar kon niks vinden :N Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

Alvast bedankt :w

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 - 660p 2TB Corsair: LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D - K70 LUX - Dark Core - MM800 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - G25

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 16:56
nee dat weet niemand zo!

moederbordt geluidskaart?

• hugoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
Wat wil je nu precies. wil je twee setjes die beiden tellen als front, of wil je 4.0 surround hebben? In het laatste geval is het heel simpel en moet je gewoon van één speakerset de groene stekker in de bijbehorende groene plug stoppen, en de andere in de rearspeakers, ik denk zo dat dat blauw is. Als je twee keer front wil denk ik toch echt dat je ze hetzelfde moet aansluiten maar een functie als "luidsprekers vullen" moet gebruiken, wat vaak net zo nadelig is voor je geluidskwaliteit als een splitter.

Als die speakers weer los op een versterker staan, kun je ook een versterker hebben met meerdere front aansluitingen, dit is volgens mij de enige manier om zonder kwaliteitsverlies 4 frontspeakers aan te sluiten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee