Toon posts:

TV-signaal via netwerk ???

Pagina: 1
Acties:

• glockinstructor
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-09-2015
Hoi allemaal,

Ik heb beneden mijn stereo (Onkyo 508 met Humax 5050c en uiteraard TV).
Boven heb ik een 2e TV op de slaapkamer.
Nu is het zo dat de kabel die van beneden naar boven gaat én waarschijnlijk van slechte kwaliteit is én de vorige bewonder vond het niet nodig om een buis aan te leggen, dus een nieuwe kabel doortrekken lukt niet.
Ook het aanleggen van een nieuwe kabel wordt ivm hoeken, vloeren en dergelijke zeeeeer lastig helaas.
Plafond is van hout (dus geen betonnen vloer).

Ik heb er al een semi-professionele signaalversterker tussen gezet, maar zonder het gewenste resultaat. (nl 1-3 gaat redelijk tot goed, maar RTL en SBS redelijk wat storing).

Hoe kan ik de kwaliteit van het sigaan verbeteren ???
(ik heb nog een oude humax IR-Fox liggen, weliswaar zonder kaartje want die heb ik voor beneden in gebruik zou die het signaal kunnen verbeteren ??)

Momenteel heb ik voor internet een modem van telfort, met een WRT54G router (Linksys)

• supergert
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Van welke kwaliteit is die semi-professionele signaalversterker ?
En heb je de stekkers ook vervangen? Door een metalen variant?

Die Humax is een decoder; geen idee of daar een versterker in zit, maar je zou het eens kunnen proberen toch?

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• xelnaha
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-08 21:08
euh, hoe heeft dit met netwerk te maken? wat voor kabel gebruik je? cat5? 5e 6?

• glockinstructor
@supergert,
Ik zal van het weekend eens kijken of ik met de oude humax als ik die boven aansluit met de kaart van beneden of het beeld beter is.

@xelnaha,
Hoe dit met netwerk te maken heeft ??
Ik vraag me af of ik via het netwerk (draadloos) tv signalen van beneden naar boven kan verzenden zodat ik beter beeld krijg dan nu...
En welke apparatuur ik daarvoor nodig heb.

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:33
Zet die Humax eens boven met het kaartje van beneden. Dan kan je kijken of boven het signaal nog voldoende is om boven digitaal te kijken. Dan koop je een nieuw kaartje (ziggo €29,95 ofzo) en duw je die boven erin.

Pvouput live

• glockinstructor
Heb net de "oude" humax boven aangesloten met de kaart van beneden.
Krijg op sbs 6 wel beter beeld, maar NL1-3, RTL 4 en verder helemaal geen beeld meer....

De signaalversterker staat halverwege, zou dat nog uitmaken als ik die boven neer zet ??

Anders toch maar kijken naar een oplossing via draadloos ???

Als er nog adviezen of tips zijn hoor ik het graag...

• supergert
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Als je de signaalversterker halverwege zet, versterkt die ook de ruis die er halverwege al in kan zitten!
Probeer de versterker altijd aan het begin van de kabel te zetten, vlak bij de bron. Dat levert het beste beeld op bij het eindpunt.
En kijk of je de versterkingsfactor kunt instellen, kan soms ook schelen om die wat hoger of lager te zetten.

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• glockinstructor
Ga ik van het weekend mee aan de slag, dank alvast....

Meer tips altijd welkom

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:32
Heb je ook nog kabelinternet oid?

Zit hier met 3 ontvangers ZONDER versterker ertussen en zijn aardig wat kabels bijelkaar.

Kijk hier eens voor wat voorbeelden hoe een kabelnetwerk eigenlijk inelkaar (hoort) te zitten in huis. Vooral de afsluitweerstanden (in bij de eindpunten) zijn belangrijk wanneer je voor een opstelling kiest als beschreven.

[Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2010 12:41]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee