Toon posts:

nieuw mobo+cpu+koeler... welke??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste tweakers,
'k ben op zoek naar een nieuw mobo, ik dacht zelf aan de Abit BE6-2 (u/66, goed overclocking..e.d.) Nou wil ik daar een cel 400@600 (ongeveer) op fixen, maar wat moet ik daar nou voor een koeler op zetten. Kan iemand mij merknaam en eventueel type zeggen?
Heeft het trouwens zin om pc133 geheugen erop te zetten om het overclocken te bevorderen.. wat is het verband tussen de FSB en het geheugen qua snelheid??

Greetzzzz, da Monsta

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, zie ik net op de abit-site de VA6 staan...nice bordje. ook u/66 en 100 piek goedkoper dan de BE6-2 (huhh?!?) Waarom is dat bord in godsnaam 100 piek (!) goedkoper? Iemand een ID?

Verwijderd

Koop een Athlon... zijn beter.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beurs is niet al te dik (heb nog geen werk, ben net 15!) Snap-ie?!? En ja, dat snap ik dat een K7 sneller is, maar ook duurder (en veel duurder dan een simpele celly)(!!)

Verwijderd

Monstar ik heb ook een celeron 466@588 kan wel ietsje hoger denk ik, lees mijn reply in

Celeron 500@624 topic.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:53
De VA6 is goedkoper omdat er een VIA chipset opzit en geen Intel.

Zelf heb ik sinds kort het Microstar MS-6309 board: socket-370 met VIA chipset. Daarop draait nu een CuMine 550E@733. Het bordje zelf kostte me fl. 263 op de beurs bij Computerland.

Verwijderd

Mr Magic:

mijn P3 550E draait op 825 MHz.
je kunt best nog wat hoger hoor...

• Mr Magic
TwwT:

Dat heb ik geprobeerd, maar is me nog niet gelukt. Ik heb 'm wel op 760 (138 FSB) gehad en dat ging goed, op een vreemde crash van het spel Driver na.

Helaas heeft het MSI-bord geen FSB van 140 (wel 143, 147 en 150). Op deze snelheden start de PC wel op, maar crasht bij het starten van Windows. Ik heb 't voltage hierbij op 1.65 en 1.7 gehad, maar dat hielp niet. Ook heb ik het geprobeerd met m'n geheugen op 100 MHz i.p.v. 133, maar ook dat mocht niet baten...

Nou ja, 733 is ook wel lekker :-)

Verwijderd

Topicstarter
Mr Magic:
zijn er ook MSI-6309 mobo's zonder die ellendige AMR-slot :( en audiochip :( gedoe ding apparaat. Dat scheelt weer in de beurs en enenenen.. uhhmmm COMPLEET OVERBODIG EN WAARDELOOS!! :( :(

:)sorry :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op de VA6 zit de via apollo 133, je moet de VIA apollo 133A hebben, dat is die chipset die de 820 verslaat!!

Verwijderd

Topicstarter
Die MSI-6309 heeft toch ook de via 133a chipset?? Want anders kan ie geen agp4x ondersteunen (toch?)
p.s. waar halen jullie die smileys vandaan? (kan ze niet vinden :()

• Mr Magic
Voor zover ik weet is er geen versie van de MS-6309 zonder AMR-slot. Gelukkig heb ik zelf genoeg aan 5 PCI-slots. De geluidschip (SoundBlaster Pro + legacy FM sound, pfff...) kun je gelukkig uitzetten in de BIOS.

Hij zou zonder die geluidschip misschien iets goedkoper zijn, maar fl. 263 (beursprijs) vind ik niet echt extreem duur.

En hij heeft inderdaad de VIA Apollo 133A (694X chip) en ook de nieuwe southbridge chip (686A).

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
de abit va6 moet je niet nemen ik heb er hele slechte dingen over gehoord vooral met stabiliteit.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

de Abit met Apollo pro 133A is er nu wel, kijk maar ff bij press release op www.abit.nl
hij stond ook al voor f289 in de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=6378
Pagina: 1