• SaphuA
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-08 20:12
Dag,

Zojuist heb ik de PC van mijn vriendin opnieuw geinstalleerd (virus & troep waren de reden), maar direct na het installeren van Security Essentials krijg ik een melding over een infectie in de MBR (zie http://www.microsoft.com/...n.A&threatid=2147636949). Bootrec.exe heeft echter niets uitgehaald.

Heeft iemand misschien nog tips?

Thanks!

Edit: MBR = Master Boot Record

[Voor 4% gewijzigd door SaphuA op 10-11-2010 19:41]

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Heb je na de installatie van Windows direct SE geinstalleerd of heb je eerst andere zaken geinstalleerd? MBR is wellicht te herstellen via de installatie DVD, daarin zit een optie om het opstarten te laten repareren. Licht alleen wel aan het gebruikte OS, maar welke het om gaat vertel je er niet bij ;)

Desktop | Server | Laptop

• SaphuA
Hehe, dom van me ;) Windows 7 staat er op en naast SE niets bijzonders.
Heb al geprobeerd de MBR te herstellen via de informatie uit de link, maar dat wilde niet baatten.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Niet om te twijfelen aan jouw kennis, maar heb je wel de legitieme versie van Security Essentials geïnstalleerd? Er zweven de laatste weken namelijk nogal wat namaakedities rond welke dan valse virusmeldingen geven. Ook zou het kunnen dat het virus zich eventueel heeft verspreid via LAN of draagbare opslagmedia.

Daarnaast neem ik aan dat je met 'opnieuw geïnstalleerd' bedoelt dat je de harde schijf hebt geformatteerd en daarna een verse Windows 7 eroverheen hebt gezet?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Start een linux live cd, en gebruik dd om de eerste MB's van je schijf te zero'en.

• SaphuA
SE komt van de Microsoft site, dus daar zal niet veel mis mee zijn. Verder heb ik idd de schijf eerst geformateerd met de installatie van Windows 7. Ik vraag me echter af of hij dan ook de MBR formateerd?

@john, als ik wist hoe dat moest zou ik het graag doen ;) Ik ga kijken of ik er wat info over kan vinden.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
Met parted magic, is een bootable linux, kun je je harddisk wissen, inclusief mbr.

of zoeken op fixmbr of mbrfix, dit kun je met de recovery console(herstelconsole) van windows repareren.
Dit de dos scherm als je van windows cd boot, bij xp op de r drukken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee