Probleem SyncMaster 2443 BW - Brom-/ pieptoon

Pagina: 1
Acties:

• Negio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-11-2023
Beste iedereen,

Sinds een paar maanden heb ik een probleem met mijn Monitor, een Samsung Syncmaster 2443 BW.
Bij het bezoeken van sommige sites krijg ik een irritante brom-/ pieptoon te horen. Nou weet ik dat alle TV's en monitoren wel iets van geluid produceren, maar dit is wel zo erg dat ik mij er aan erger.

Ik heb hem al een keer voor reparatie naar Samsung terug gestuurd, maar daar vonden ze (natuurlijk) geen defect. Afgezien van deze pieptoon doet hij het verder ook goed.

Ik heb al van alles geprobeerd: op een andere computer aangesloten, helderheid aangepast, muizen/speaker enz. weggehaald, maar geen resultaat. Weet iemand wat ik verder nog kan proberen, of is dit echt iets waar ik gewoon maar mee moet leren leven?

Owja, ik ben niet van plan haarlak in m'n monitor te spuiten...

Alvast bedankt!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb dat alleen wanneer ik em heb aangesloten met VGA. Met DVI is de bromtoon weg :S!

• Negio
Ik heb hem nu aangesloten met DVI. Misschien dat ik het met VGA niet heb, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar aangezien DVI beter is dan VGA is dit ook niet echt een optie...

Verwijderd

De Pieptoon en brommen komt hoogstwaarschijnlijk van de trafo af, heb je toevallig een dimmer in de stroom kring zitten waar ook het scherm op is aan gesloten
Het kan namelijk zo zijn dat als de trafo een laag frequente voeding binnen krijgt dat de trafo kan gaan brommen wat heel storend is.

• Negio
Nee, ik heb geen dimmer in de stroomkring zitten. M'n computer staat in de slaapkamer, in de woonkamer heb ik wel een dimmer, maar die zit op een andere groep.. Bovendien heb ik m'n monitor bij familie aangesloten en daar had ik precies hetzelfde probleem.. :|

Verwijderd

het kan ook zijn dat de buizen achter het paneel brommen dan kunnen se of defect zijn of van lage bouw kwaliteit zijn om dit na te gaan kan je het beste een ander exemplaar op zoeken bij vrienden of familie of in de BCC of wat dan ook voor winkel .
en dan gewoon even aandachtig luistert en als je dan geen brommend geluid hebt. dan zou je je lcd rma moeten sturen en zegen dat ie wel degelijk defect en dat je een nieuw exemplaar eist
BTW hoe erg is het brommen, kan je de brom van 1 meter afstand nog horen of is het dan weg

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 18:12
Probeer hem is aan te sluiten op een geaard stopcontact mocht je dit nu niet hebben.

• Negio
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:26:
het kan ook zijn dat de buizen achter het paneel brommen dan kunnen se of defect zijn of van lage bouw kwaliteit zijn om dit na te gaan kan je het beste een ander exemplaar op zoeken bij vrienden of familie of in de BCC of wat dan ook voor winkel .
en dan gewoon even aandachtig luistert en als je dan geen brommend geluid hebt. dan zou je je lcd rma moeten sturen en zegen dat ie wel degelijk defect en dat je een nieuw exemplaar eist
BTW hoe erg is het brommen, kan je de brom van 1 meter afstand nog horen of is het dan weg
Van 1 meter afstand kan ik het brommen nog steeds horen. Het ligt er wel aan dat er zich op het scherm zichtbaar is. Ik heb het idee dat vooral bij veel geel het geluid erger wordt.
whiplash1990 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:28:
Probeer hem is aan te sluiten op een geaard stopcontact mocht je dit nu niet hebben.
Dit wordt wel een beetje lastig omdat ik geen geaard stopcontact heb.
Pagina: 1