[Win7] Kan geen administrator enablen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Topicstarter
Even een complex probleem. Laptop naar een collega in het buitenland gestuurd. Laptop
wordt hier door een collega en mij volledig dichtgetimmerd, althans, we installeren de
updates, de nodige software (Citrix, anti-virus en Google-apps), rebooten de machine en
halen VAN de user de administrative rights af.

Nu hebben we dit voor veel laptops gedaan echter bij een nieuw soort type Vostro v13 van
Dell hebben we een klein foutje gemaakt. Van één laptop hebben we WEL het password
veranderd maar niet disabled, dus het account staat momenteel nog op in-actief. Op moment
dat ik in via de 'search-bar' cmd intik en de volgende command invoer:
net user administrator /active:yes dan krijg ik de melding ACCESS DENIED.
Dus dat feestje gaat niet op helaas.

Nu snap ik dat ik middels een Windows schijf, diverse linux/dos-bases tooltjes het password
van de admin kan resetten of het account kan enablen maar dat is niet wenselijk, aangezien
de laptop dan weer moet worden teruggestuurd per koerier, duurt allemaal lang etc etc etc.
Ook het herstellen naar restorepoint kan niet, want dan is alle meekijksoftware weg met alle
gevolgen van dien.

Iemand nog een andere suggestie tip om te zorgen dat ik OF UAC kan uitschakelen zodat ik
de properties kan aanpassen of dat ik de administrator kan enablen?

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9981/passwordk.jpg

Alvast dank

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 23:51
Run command prompt als Administrator en voer daar die regel in. Of open als je Win7 Pro of hoger hebt Computerbeheer en daar kan je in het Gebruikers en Groepen tabje Administrator aanzetten.

Of als dat niet werkt kan je als er geen gebruiker met beheerders rechten is inloggen met Administrator in Veilige Modus en daar de gebruikers rechten aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door Starke op 10-11-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuus, had het erbij moeten zetten, staat home premium op, dus kan niet middels
lusrmgr.msc de users editten en nee het lukt ook niet om met de administrator op
/ via de veilige modus in te loggen, want nogmaals, deze is- en blijft disabled.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:42
computer manager vanaf een win7 pro of hoger openen en vervolgens verbinden naar die laptop op IP?

Computer says no

Topicstarter
Gaat ook niet werken en buiten dat hangt er geen andere pc in die IP-range waarop/waarvandaan ik deze actie zou kunnen uitvoeren.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je dus het Administrator account disabled, en vervolgens de gebruiker zijn beheer rechten ontnomen waarbij er nu geen mogelijkheid meer is om het admin account te enablen ?

werkt dit niet? http://blog.eches.net/win...en-administrator-account/

Dus via de local security policy. Ben alleen bang dat de gebruiker daar niet genoeg rechten voor heeft.
Anders een command prompt onder local admin starten ?

[ Voor 41% gewijzigd door Viper® op 11-11-2010 09:54 ]

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:50:
Als ik het goed begrijp heb je dus het Administrator account disabled, en vervolgens de gebruiker zijn beheer rechten ontnomen waarbij er nu geen mogelijkheid meer is om het admin account te enablen ?

werkt dit niet? http://blog.eches.net/win...en-administrator-account/
Precies wat je zegt, alleen heb ik 'm zelf niet disabled (de administrator) maar gewoon alleen het wachtwoord veranderd in wat ik wilde dat het werd en was ik in de veronderstelling dat het account na veranderen van het wachtwoord gewoon actief zou staan, maar deze stond blijkbaar dus nog 'disabled' / inactief. Ik kan er dus niks mee.

En die link die je stuurt heb ik ook niks aan, zie mijn openingspost, dat heb ik al geprobeerd
en kan dus niet (in user met standaard rechten).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een tijdje terug een tooltje gebruikt dat je een command prompt geeft waarbij je ingelogd bent als local system account Kan het alleen niet meer terugvinden, maar het disablen van de Group Policy client op mijn werkstation ging er prima mee ;) Dus zoek even, wellicht kun je daar nog iets mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 286128 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:42:
[...]

Precies wat je zegt, alleen heb ik 'm zelf niet disabled (de administrator) maar gewoon alleen het wachtwoord veranderd in wat ik wilde dat het werd en was ik in de veronderstelling dat het account na veranderen van het wachtwoord gewoon actief zou staan, maar deze stond blijkbaar dus nog 'disabled' / inactief. Ik kan er dus niks mee.

En die link die je stuurt heb ik ook niks aan, zie mijn openingspost, dat heb ik al geprobeerd
en kan dus niet (in user met standaard rechten).
Dan moet je toch volgens mij alsnog je command prompt kunnen starten met "run as administrator".

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:17:
[...]

Dan moet je toch volgens mij alsnog je command prompt kunnen starten met "run as administrator".
Ja, als je als user nog administrator bent wel, moet je CMD in je searchbar intikken en toetscombinatie control + shift + enter ofzo meen ik, of dit: runas /user:Administrator cmd, maar ook dat gaat niet.

Krijg nog steeds dat UAC scherm met voer uw administrator PW in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je iets van Remote Assistance als mogelijkheid via VPN? Of is deze echt als standalone zonder domain logon optie meegegeven? Want dat beperkt gewoon je opties tot fysieke toegang..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Hier is een tool waar je misschien iets aan hebt:ophtcrack
Met deze tool kan je alle wachtwoorden op halen uit Vista en Windows 7.

Doe dat maar niet nee.

Maar dan moet het op een cd branden, opsturen en erop vertrouwen dat de medewerker ook netjes het wachtwoord aan je geeft.
Heb je dat niet, dan moet de laptop terug komen.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 13-11-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De reden waarom je passwordrecovery tools met rainbowtables niet aan een eindgebruiker in handen wil geven lijkt me vrij voor de hand liggen :)

We gaan niet meewerken aan dat soort dingen op GoT - een password reset disk als NTpasswd trekken we de grens wel bij aangezien je daar als verzachtende omstandigheid bij hebt dat je fysiek de machine moet kunnen gebruiken om die tool in te zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kun je niet gewoon een nieuwe image aanmaken en deze versturen via internet/post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je de PC in Safemode opstart, is het administrator account niet meer disabled.
Je zou hiermee alles weer moeten kunnen herstellen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Pagina: 1