Asus RMA zonder bon?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik kan op korte termijn een Asus GTX 480 overnemen, helaas zonder bon. Hier is de prijs in principe ook naar... Heb Asus al een mail gestuurd met de vraag hoe het zit met eventuele RMA zonder bon of aankoop bewijs. Ik weet niet hoe snel Asus reageert op vragen per mail, daarom dat ik het hier neer zet.

Wellicht hebben mensen ervaringen met RMA zonder bon.

Ik weet wel dat MSI heeeeeel moeilijk doet (lees niet ingaat op RMA dient volgens retailer te gaan).

Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Fabrikanten moeten aan de hand van het serienummer een productiedatum kunnen vaststellen. Als die datum nog binnen de garantietermijn valt lijkt me dat ze voldoende bewijs hebben dat je nog garantie hebt. Je verliest dan dus de tijd tussen productie en verkoop.

Als de persoon je kan vertellen waar hij het gekocht heeft kan de leverancier wellicht uit zijn database de verkoop terugvinden en een kopiefactuur verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De laatste keer dat ik garantie van Asus probeerde te claimen kon dat niet zonder tussen komst van het bedrijf waar het artikel gekocht was. Het is al meer dan een jaar geleden dus weet niet of het ondertussen veranderd is, maar toen kon ik dus niet direct garantie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft hij niet gewoon een afschrift van z'n rekening? Dat is wettelijk gezien ook genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
garantie is niet overdraagbaar, dus heb je geen garantie..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
nedernakker schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:15:
garantie is niet overdraagbaar, dus heb je geen garantie..
Sinds wanneer niet? voorbeeldje: In mijn huis zit een keuken waar ik 10 jaar garantie op heb. Nu verkoop ik het huis na 3 jaar. Heeft de nieuwe bewoner nu geen garantie meer op zijn keuken, ook al is ie maar 3 jaar oud?

De nieuwe eigenaar heeft dus wel garantie.

Ik denk dat hier wel enig onderscheid gemaakt moet worden op fabrieksgarantie en de eventuele extra garantie die een winkel af geeft. Ik weet niet of dit uit maakt, IANAL.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hangt er vanaf of de winkel dat wel of niet in zijn algemene voorwaarden heeft staan aangezien garantie overdraagbaar is zolang de winkel niet anders aangeeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ga daar de regels nog maar eens over doorlezen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 19:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Winkelgarantie is niet overdraagbaar, fabrieksgarantie wel. alle garantie die eigenlijk langer duurt dan één jaar in nederland en twee jaar in België is fabrieksgarantie. Dan heb je voldoende aan je productienummer. (bvb lifetime garantee op RAM geheugen)
winkelegarantie is eigenlijk gewoon de winkel de weigert er moeite in te steken als jij niks meer kan voorleggen. Gewoon een RMA aanvragen bij Asus zelf, zou moeten lukken. (als je nog binnen garantieperiode valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
nedernakker schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:20:
ga daar de regels nog maar eens over doorlezen..
Garantie is gewoon overdraagbaar, alleen niet als de verkoper het expliciet in z'n verkoopvoorwaarden heeft vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11-2023
Heb zo'n 3 maanden terug gebruik gemaakt van Asus RMA. Online formulier ingevuld. Ik heb geen bon overhandigd. Weet niet meer precies welke vragen er gesteld werden, volgens mij wel aankoopdatum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Asus doet geen rechtstreekse RMA op componenten(mobos, videokaarten e.d.) met consumenten, hiervoor dien je altijd bij de winkel aan te kloppen. Op notebooks is het een ander verhaal, dit handelt asus wel direct af. Faktuur is niet 100% verplicht geloof ik, aangezien ze vanaf het serienummer de leeftijd van de laptop kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
^^ dat bedoel ik dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08
vipinholland schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:36:
Heb zo'n 3 maanden terug gebruik gemaakt van Asus RMA. Online formulier ingevuld. Ik heb geen bon overhandigd. Weet niet meer precies welke vragen er gesteld werden, volgens mij wel aankoopdatum..
dit staat haaks op wat dominator zegt en nederrakker bevestigd
dominator schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:13:
Asus doet geen rechtstreekse RMA op componenten(mobos, videokaarten e.d.) met consumenten, hiervoor dien je altijd bij de winkel aan te kloppen. Op notebooks is het een ander verhaal, dit handelt asus wel direct af. Faktuur is niet 100% verplicht geloof ik, aangezien ze vanaf het serienummer de leeftijd van de laptop kunnen achterhalen.
Dat van de Asus site had ik zelf ook al gevonden, echter ik was benieuwd naar mensen die ervaring met een dergelijk geval hebben.

@vipinholland, welk product heb je RMA gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten (<- deeplink en leesvoer)

Kortom, garantie verloopt via de verkoper. Wil je het zeker weten, neem dan contact op met Asus, want het kan per onderdeel afhangen en ik zou zoiets altijd op schrift willen hebben. Daar stel ik direct tegenover dat het niet kunnen overleggen van een aankoopbewijs voor mij reden zou zijn om weg te lopen.

Aangezien dit een ja/nee vraag is, waar alleen een antwoord van Asus zinvol op is, gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.