Toon posts:

Computer loopt elke minuut ongeveer 30 seconde vast.

Pagina: 1
Acties:

• iris1987
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-11-2010
Mijn computer loopt elke minuut ongeveer vast. En dan reageert geen enkel programma. Na ongeveer 20-30 seconde werkt alles weer. En dit herhaalt zich dus constant.

Wat kan het probleem zijn? En kan ik ergens in mijn computer zien of er wat met de hardware aan de hand is...of zal het meer aan de software liggen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb nieuwe windows updates al geinstalleerd, en een herstelpunt naar gister geprobeerd maar dat werkt niet.

Bedankt!

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd?
Wat voor windows heb je?
Heb je onlangs nieuwe applicaties geïnstalleerd/verwijderd?
Wat heb je zelf al gedaan?

[Voor 16% gewijzigd door MikelenniuM op 10-11-2010 14:38]

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan van alles zijn, maar zonder specs kunnen we zeer weinig vertellen.

• Heb je dit probleem in Windows of heb je dit ook met een Linux LiveCD?
• Heb je je geheugen getest met memtest?
• Heb je je HDD al getest met een diagnostische tool?
• Zie je ook applicaties draaien in taakbeheer met een enorm verbruik aan CPU kracht / geheugen?

Kortom, je moet je bericht bijwerken met meer informatie :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• iris1987
Oh, dan ga ik eerst maar even mijn geheugen testen met memtest en mijn hdd testen.

Ik zie, voordat de pc vastloopt, niets bijzonders in taakbeheer qua CPU.

Ik heb windows vista trouwens!

• Sparhawk
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Is het echt elke minuut?
Als je tijdens opstarten in je bios komt (met F8) heeft ie er daar ook last van?
Heeft windows er in safe mode ook last van?
Logboek van windows doorgekeken?

Probeer op een systematische manier dit probleem aan te pakken.

Stap 1 is: Is het een hardware of softwareprobleem?

Dat kan je bijvoorbeeld uitvinden door te kijken of het ook gebeurt in safe mode, en in je bios.

Als je dat weet kun je gericht verder gaan zoeken

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• iris1987
Sparhawk schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:51:
Is het echt elke minuut?
Als je tijdens opstarten in je bios komt (met F8) heeft ie er daar ook last van?
Heeft windows er in safe mode ook last van?
Logboek van windows doorgekeken?

Probeer op een systematische manier dit probleem aan te pakken.

Stap 1 is: Is het een hardware of softwareprobleem?

Dat kan je bijvoorbeeld uitvinden door te kijken of het ook gebeurt in safe mode, en in je bios.

Als je dat weet kun je gericht verder gaan zoeken
Het is niet echt elke minuut..soms loopt hij 30 seconde vast...werkt weer 5 seconden en dan loopt ie weer 20 seconde vast. Soms werkt alles voor 30 minuten en dan loopt ie weer 30 seconden vast. Beetje onregelmatig.

Als ik in Safe Mode ga, en ik krijg dan nog steeds de error betekend het dan dat het hard of software probleem is?

Ik heb in het logboek gekeken, en op de tijd van het vastlopen zie ik heeeeeel veeeel FOUT staan met de volgende code;

Pariteitsfout op \Device\RaidPort0.

met als bron nvstor64

Ik heb GEEN idee wat dat inhoud...misschien omdat een vriend van mij dinsdag met zijn nieuwe blackberry telefoon zijn usb in mijn computer deed, en toen kregen we allemaal foutmeldingen die we negeerden...maar ik heb het wel sinds dinsdag. Maar ik heb die USB er allang weer uitgehaald...

• P-Storm
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:30
Een schot in de wildernis Google mvstor64 eerste hit Misschien heb je hier iets aan?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee