Toon posts:

PC en Mac: internet delen, welk programma???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Welk programma heb ik nodig om internet te delen tussen mijn pc en imac (voor bestanden heb ik al PCmacLAN en DAVE).

Er wordt ingebeld vanaf mijn pc.

Verwijderd

Werkt een mac niet met tcp/ip? Dan zou je gewoon een normale prog kunnen installeren en de mac instellen dat ie via 'netwerk' of een gateway verbinding maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat zou best kunnen dat weet ik niet.. maar ik hoorde van iedereen dat je om internet over een netwerkje te delen een programma nodig had zoals Winroute, Gateway ofzo....maar die zijn alleen voor windows dus vandaar...

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11

Wallie

Herr

Voor de server moet het windows zijn ja, maar de clients kunnen vanalles zijn. (Linux, MacDeLuxe etc).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat wist ik niet, maar als ik dus het programma download dan heb ik verder niets nodig?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:15

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Install Winproxy even, dat werkt zeker! :)

Is gewoon een proxy server. :7

Ikzelf gebruik Winroute Pro 4.1 :)

Whatever.

Verwijderd

gewoon winroute heb ik ook gedaan met me mac en pc

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...inderdaad met winroute werkt het nu goed!!!!

nu alleen nog het probleem dat mijn printer van de pc niet werkt via het netwerk op de imac...behalve dan dat hij nogal wat onzin uitprint...

Verwijderd

sygate

Verwijderd

kan je mij de de instellingen van je mac even doorgeven ik nl. tot op heden hetzelfde probleem
bvd
kan je me anders dezen gegevens even door mailen enordgaard@passport.com
Op woensdag 14 maart 2001 10:19 schreef challenge het volgende:
Hey,

Welk programma heb ik nodig om internet te delen tussen mijn pc en imac (voor bestanden heb ik al PCmacLAN en DAVE).

Er wordt ingebeld vanaf mijn pc.

Verwijderd

Om de printer te delen heb ik bij PcMacLan, "PcMacLan print server" gekregen, ook helaas een demo!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem.

Zou je mij de instelling ff willen mailen naar info@enjoying.myweb.nl?

Ik ben ook opzoek naar een oplossing voor communicatie tussen PC en MAC en het gebruik van printers over en weer. Heb je daar al een goede oplossing voor?

Bedankt!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je alleen internet wil gaan delen tussen een pc en een mac dan is Sygate of welk ander ICS programma goed genoeg. Via TCP/IP moet je ze dan makkelijk alle 2 tegelijk aan de praat krijgen.

Als je ook files wil gaan sharen (en printers als dat uberhaubt kan) dan heb je daar een ander programma voor nodig. Dit kan PC-MAC Lan zijn (voor op de PC) of Dave (voor op de Mac). Als je 1 van deze 2 op 1 van de systemen installeert dan kan je ook files sharen.

Verder heeft w2k ook al standaard het AppleTalk Protocol aan boord zodat je dan eigelijk helemaal geen extra software nodig hebt.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1