Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schallieBE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12-2022
Dag iedereen,

Enkele maanden geleden begon mijn XFX Radeon HD 4890 te falen. Buiten artifacts tijdens Crysis was er toen niet veel aan de hand, dus ik besliste maar van het zo te laten. Hoe langer ik wachtte, hoe meer problemen zich vertoonden: de artifacts werden talrijker en begonnen in meer games tevoorschijn te komen. Toen ik na een artifact-gevulde gamesessie mijn computer rebootte, kreeg ik een BSOD en hij wou niet meer starten. Na tien minuutjes cooldown-tijd werkte hij wel terug gewoon. Aanvankelijk waren de artifacts verdwenen, maar een paar uurtjes later was het weer van dat.

Vandaag besliste ik van eens deftig te onderzoeken wat ermee mis was en na een korte Furmarksessie en wat gepruts aan de controls van Ati Overdrive merkte ik dat het aan het geheugen ligt. Normaal gezien draait dit op 975 MHz, maar na een onderclock naar 890 MHz is het gedaan met de artifacts. Mijn kaart is tenslotte nooit overgeclockt geweest, hij draaide steeds op de standaard core clock van 850 MHz sinds de aankoop bij Azerty in augustus 2009.

Nu is mijn vraag: gaan ze mijn kaart nog onder garantie vervangen of maken? Ik heb (gelukkig!) nog geen ervaring met RMA's maar heb ook geen zin om mijn enigszins werkende kaart weken kwijt te zijn zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
De kaart heeft als het goed is minstens 2 jaar fabrieksgarantie, daar zit je nog lang niet aan. Ik zou voor je een rma doet ff kijken of het probleem ook nog bestaat met betere airflow, het zou jammer zijn als azerty niks kan vinden omdat ze hem in de open lucht testen.

Mechwarrior Online: Flapdrol