Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:12
In mijn 32 bits vista installatie wordt maar 2046 mb van de 4 gb gebruikt. Ja ja, ik weet het, 32 bits en 4 gb gaat niet, windows 32 bit werkt maar met ~3 gb. Maaaar, bij mij gebruikt ie dus maar 2046 mb. Het gekke is dat de bios wel gewoon 4 gb ziet en ook bij systeem eigenschappen staat 4 gb. Bij de task manager staat echter maar 2046 mb.

Ik heb al veel gezocht en weet dat ik bijvoorbeeld memory remapping aan moet hebben staat in de bios, en dat heb ik. Ook weet ik dat onboard zaken van het geheugen worden afgetrokken, dus die heb ik allemaal uitgezet. Helpt ook niks (er stond e.a. aan en zowel aan als uit staat er 2046 mb?). Ik heb een Gforce GTS 8800, en dat wordt er ook af getrokken.

Maar dan nog snap ik niet hoe hij nou maar aan 2046 mb kan komen.

Specs:

Asus P5B Deluxe
Intel Q6600
4 gb kingston geheugen
Asus Gforce 8800 GTS
Creative Audigy SP2

ik maak gebruik van de onboard netwerkaansluiting.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Ik kom vrijwel alleen maar 3 vs 4 gb problemen tegen en dat snap ik, maar 2 vs 4 gb snap ik niet...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

en wat zegt een progje als aida32 of pcwizard2010 dan?

• FireFoz
die ziet wel alle 4 de dims, maar zegt bij systeemgeheugen 2048 mb :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste is het MB en GB, niet mb en gb, dat is niets.

Hoeveel geheugen heeft die 8800 van je? Je kunt memoryremapping wel aan hebben staan, maar als je een 32b OS draait dan wordt dat geheugen gemapped naar adressen die je vanuit je OS niet kunt benaderen. Als je dus een videokaart hebt met een sloot geheugen (1.5GB bijvoorbeeld) dan raak je al snel veel geheugenadressen kwijt).

• FireFoz
net nog even wezen testen. als ik 1 reepje er zet (maakt niet uit welke) dan ziet ie gewoon 1 GB(:P). Bij 2 gewoon 2GB maar hoger dan dat ziet ie niet meer als werkgeheugen. Hij ziet wel dat ik 4 GB heb bij computeroverzicht, maar bij taakbeheer staat dus maar 2 GB.

Ik heb net wat topics gevonden van mensen met hetzelfde probleem, en daarbij hielp het UITZETTEN van het remappen, maar bij mij maakt dat niks uit...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan vermoed ik dat er gewoon teveel adressen opgebruikt zijn voor je andere apparaten, daar doe je dan niets aan, behalve remap aanzetten en een 64OS installeren.

• FireFoz
maar hoe kan het dan dat wanneer ik er bijvoorbeeld 1 GB in zet dat ik niet negatief uitkom? En dan zou het toch ook verschil moeten maken tussen 3 GB en 4 GB?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat 1GB nog prima te adresseren is voor je werkgeheugen. 2GB ook. Maar omdat je met 32b maar 4GB adresruimte hebt en er blijkbaar 2GB aan andere dingen opgaat kan je systeem maar 2GB daadwerkelijk aanspreken. De rest van het geheugen wordt dus nooit gebruikt, want het is enkel de adresruimte, niet het geheugen zelf dat gebruikt wordt.
En als dat boven de 2GB al vol zit maakt het niet meer uit of je er nu 3 of 4GB induwt. De ruimte zit op 2GB al vol, alles wat je er meer instopt kan niet meer geadresseerd worden.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09
Ergens verlies je wel iets ja.
Speciale harde schijf?
Veel intern geheugen op je moederbord?

Corrupt ram stickje?

• FireFoz
het geheugen is goed want individueel werken ze ook. ik heb wel 4 harddisks maar die gebruiken toch niet (veel) geheugen?

Het lijkt me sterk dat een 640MB videokaart en een geluidskaartje 2 GB aan geheugen verbruiken...ik kan de videokaart er helaas niet uithalen omdat ik geen dvi heb op mn moederbord..

inmiddels heb ik zo'n beetje alle instellingen in de bios wel gehad dus daar ligt het probleem ook niet denk ik. mss toch maar is 64 bits installeren dan, maar ik snap het nog steeds niet...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Harde schijven gebruiken geen geheugen, hooguit de controller waar ze aanhangen. Waarom er 2GB aan spul geadresseerd wordt weet ik ook niet.
Pagina: 1