Extra aansluitingspunt telefoonlijn - internet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

We hebben net belgacom internet, telefonie en tv geïnstalleerd. Alles is perfect verlopen, maar ik heb nog een vraag i.v.m. een extra aansluitingspunt van DSL. De situatie is als volgt:

Punt waar telefoonlijn binnenkomt + 1 extra aansluitingspunt zijn aangesloten in de 6-polige stekker.
De splitter staat op de 6-polige stekker. Telefoonlijn steekt in de 6-polige stekker. DSL-lijn steek in de splitter.
DSL-lijn gaat naar modem/draadloze router. Decoder van TV is aangesloten aan de modem/draadloze router via ethernet-kabel.
Nu is er nog dat 1 extra aansluitingspunt voor telefoon dat naar het 1ste verdiep loopt. Kan ik dit ook gebruiken voor internet? Zo ja, hoe is dit mogelijk? Bestaat er een telefoonlijn > ethernet converter? Ik zie mijzelf namelijk geen ethernet-draad doortrekken tot boven i.p.v. de huidige telefoonlijn naar boven, want de modem/draadloze router staat beneden.

Een tweede probleem dat zich voordeed was het volgende:
We hebben het extra aansluitingspunt moeten verwijderen uit de 6-polige stekker omdat dit echode, waardoor de modem niet geconfigureerd kon worden. Is het mogelijk om dit toch te laten werken?

Alvast bedankt.

naf10

Verwijderd

Telefoonlijn ==> ethernet is mogelijk. In theorie kun je over 4 aders een ethernet verbinding opbouwen, ideaal is het niet.

Als het er om gaat dat je beneden de router hebt staan, de PC boven hebt staan en nu enkel een telefoonkabel naar boven hebt lopen maar daar toch een PC op wil aansluiten, dit is wat ik bij mijn ouders heb gedaan:
Beneden een ethernet kabel aan de telefoonkabel gesoldeerd, boven 'heel hard' aan de telefoonkabel getrokken totdat de ethernet kabel in beeld kwam. Kabel losgeknipt. Boven een RJ45 wandcontactdoos, bij de router hebben we er een gewone rj45 plug op geknipt. Gaat inmiddels al bijna 10 jaar als een trein.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Een tweede probleem dat zich voordeed was het volgende:
We hebben het extra aansluitingspunt moeten verwijderen uit de 6-polige stekker omdat dit echode, waardoor de modem niet geconfigureerd kon worden. Is het mogelijk om dit toch te laten werken?
Als ik je situatie goed begrijp doe je het volgende verkeerd:
De splitter moet direct op de telefoonlijn, dan het modem aan de splitter en de telefoonlijn(en) op de andere uitgang van de splitter. De splitter is er juist voor om problemen als de jouwe te voorkomen, daarom moet die helemaal aan het begin zitten.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
AtRi schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:05:
[...]

Als ik je situatie goed begrijp doe je het volgende verkeerd:
De splitter moet direct op de telefoonlijn, dan het modem aan de splitter en de telefoonlijn(en) op de andere uitgang van de splitter. De splitter is er juist voor om problemen als de jouwe te voorkomen, daarom moet die helemaal aan het begin zitten.
Volgens mij bedoelt ie dat hij 4 draadjes (dus 2 lijnen) in de RJ11 gestopt heeft, en die weer in de splitter.
2 draadjes is genoeg, en meer kan ellende opleveren.
Ethernet over telefoonlijn is niet helemaal handig. Je kan maar zo "link" hebben, en er toch geen bitje overheen krijgen. Proberen kan natuurlijk altijd >:) je bent een tweakert of niet....
tot een meter of 10 maakt het niet zoveel uit watvoor kabel je gebruikt, daarboven begint de ellende.

[ Voor 8% gewijzigd door Meester_J op 11-11-2010 09:15 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Hij zegt dat de splitter zowel als de telefoonlijn op de 6-polige stekker zijn aangesloten. Dan lijkt het erop dat de telefoonlijn verkeerd is aangesloten.

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ik zal voor de duidelijkheid een paar foto's toevoegen van wat hij bedoelt met filter

De ntp2007, deze word geplaatst waar de lijn binnenkomt. (in nederland isra)
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/7382/1208816089ntp2007fr1cb6.jpg

Dit is gewoon een 6polige filter waarop de modem is aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://img574.imageshack.us/img574/5738/6poligefullratesplitter.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt:

Modem is verbonden met 6-polige filter. De filter is op de ntp2007 gezet. De telefoonlijn gaat naar 1 van de 2 telefooningangen. Intern had ik de extra lijn verbonden met het groene blokje. Het zwarte blokje wordt gebruikt voor de hoofdlijn van belgacom.
Volgens mij doe ik dan toch niets verkeerd, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
up 1
Pagina: 1