Vanochtend klapte mijn geliefde Akai AA-5810 er met een middelharde 'plop' uit. Nu is dat op zich wel vaker gebeurd, het nieuwe dit keer was dat het geluid niet terugkwam tot ik de versterker uitzette, de speaker-selector op 'off' zette, daarna de versterker weer aan en het speakerkanaal weer aanzette.
Nu is het op zich een behoorljik oud ding, maar ik ben er in de afgelopen 2 jaar behoorlijk aan gehecht geraakt. Niet te vergeten dat ik mn bureau op het ding aangepast heb
Het gebeurde trouwens toen ik Criminal van Disturbed luisterde met Loudness aan, het volume van de versterker op 2/10 en het windows volume op maximaal. Ik heb de versterker nu op 3, Loudness uit en windows-volume op 15%
Mogelijke oorzaken die ik bedacht heb (met mn weinige verstand van elektronica):
- Ingangsvermogen is te hoog
- Rotte component
- Loudness condensator vindt het niet zo leuk op lage volumes
- Speakers te zwaar
Ik heb 'm al eens weggebracht voor het ploppen omdat het steeds vaker voorkwam, maar de reparateur kon geen aanwijsbare oorzaak vinden...
Googlen op 'versterker plop' etc. levert weinig bruikbaars op
Nu is het op zich een behoorljik oud ding, maar ik ben er in de afgelopen 2 jaar behoorlijk aan gehecht geraakt. Niet te vergeten dat ik mn bureau op het ding aangepast heb
Het gebeurde trouwens toen ik Criminal van Disturbed luisterde met Loudness aan, het volume van de versterker op 2/10 en het windows volume op maximaal. Ik heb de versterker nu op 3, Loudness uit en windows-volume op 15%
Mogelijke oorzaken die ik bedacht heb (met mn weinige verstand van elektronica):
- Ingangsvermogen is te hoog
- Rotte component
- Loudness condensator vindt het niet zo leuk op lage volumes
- Speakers te zwaar
Ik heb 'm al eens weggebracht voor het ploppen omdat het steeds vaker voorkwam, maar de reparateur kon geen aanwijsbare oorzaak vinden...
Googlen op 'versterker plop' etc. levert weinig bruikbaars op
Kalm aan! En rap een beetje!