Toon posts:

Abit BX6r2 -> 256 Mb PC 133 support?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz,

Heb vorige week een No-name 256 MB PC133 memory strip gekocht bij Gistron.
Maar in mijn Abit BX6 revision 2 herkent hij (Bios/Windows) maar 128 MB.
Wat ik getest heb zonder positief resultaat:

- Flash laatste bios, QR
- Clear CMOS met jumper
- Processor/bus default speed (66 ipv oc 100)
- alle slots getest
- Alle bios settings op CAS 3

SiSoft Sandra zegt dat 1 van de 2 banken 128 MB bevat, terwijl de ID netjes 256 MB rapporteert.

Volgens manual van Abit worden double sided DIMM's en 256 MB strips gewoon ondersteund.

De strip werkt want in systeem van collega (MSI met Athlon) doet ie het gewoon.....

Iemand die dit wel werkend heeft of die weet wat ik nog kan doen om het werkend te krijgen????

Jullie zijn mijn laatste hoop :'(

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 15:52

Killemall

Can you say Moooh !!??

Typisch geval van jammer.. :'( De enige oplossing is je geheugen doorverkopen aan een van je vrienden of collega's. 8-)

• Koef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:53
ghospire wrote:

> Jullie zijn mijn laatste hoop

Er is hoop: Je kunt dat reepje wel kwijt aan
mij voor een "vrienden"-prijsje.

--
Koef.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfe probleem!
Ook Abit bx6r2 en OEM 256 MB PC133 strip.
Dus please mensen, help ff hier!

Is toch een behoorlijk populair bordje, die bx6r2, ook bij tweakers, er moet toch iemand zijn die dit ook heeft, of het wel werkend heeft?!?!

Jullie zouden mij er ook een groot plezier mee doen :9

Verwijderd

Topicstarter
Als niemand een oplossing heeft, heeft er dan misschien iemand een URL van een goeie site met info over BX bordjes?????

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
High density dimms werken niet met Intel chipsets

Verwijderd

vraagje ? waar komt dat stripje vandaan.
Hier zelfde verhaal. Lage prijzen ( nog wel een telefoontje...ehuh prijs is verhoogd) en alone geeft 256 maar 130.....:r

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aangegeven: Gistron :(

Maar eh, aaihetapie, hoe kom je aan die wijsheid? Als dat zo is dan gaat het dus gewoon noooit werken :'(

Verwijderd

Ik wou eigenlijk eerst een nieuwe post plaatsen hierover maar na een search kwam ik dit topic tegen... :)

Is er iemand die kan bevestigen dat 256Mb Pc133 geheugen werkt op een Abit BX6 v2.0?

Ik zat namelijk te denken om mijn computer te upgraden naar 512Mb, mede omdat die geheugenprijzen zo laag zijn op het moment 8-)

Maar nu las ik dus een tijdje geleden in PCM dat als je wilt upgraden naar 512Mb, je dit het beste kunt bereiken door 2x 256Mb double sided geheugen te plaatsen. Als ik het me goed herinner althans, correct me if I am wrong ;)

Dus vandaar mijn vraag... , werken 256Mb Dimms wel of niet op de Abit Bx6 2.0 :?

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb altijd 2X 256mb Dane-Elec PC133 op m'n BX6 rev.2 gehad en dat werkt perfect.

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Op woensdag 10 oktober 2001 19:37 schreef rdluca het volgende:
Heb altijd 2X 256mb Dane-Elec PC133 op m'n BX6 rev.2 gehad en dat werkt perfect.
Hier hetzelfde, werkt nog steeds perfekt.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41
Misschien heb je hier wat aan..

[topic=186443/1/25]

Deze liet ik posten door door carnage omdat ik toen nog geen account had.
Vooral de laatste post van abadon.. geeft info over BX plus sdram configuraties.

Zelf heb ik vlak daarna een 256MB reepje infinion in de bh6 gedaan. Werkt prima.

volgens sisoft sandra.. 32Mx64 16x(16Mx8) 256MB

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het gaat om of i dubblesided aan kan. Daarom deed i het ook in dat amd systeem, amd en via ondersteunen het al wat langer. Ik heb namelijk ook een BX chipset, en kan wel 256 133mhz aan zolang het maar niet dubblesided is. Er zit er bij mij een in. Bij funprice zijn die dingen erg goedkoop en die doen het wel geven ze garantie op.

I, for one, like Roman numerals

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op woensdag 10 oktober 2001 19:25 schreef PeachII het volgende:
Ik wou eigenlijk eerst een nieuwe post plaatsen hierover maar na een search kwam ik dit topic tegen... :)

Is er iemand die kan bevestigen dat 256Mb Pc133 geheugen werkt op een Abit BX6 v2.0?

Ik zat namelijk te denken om mijn computer te upgraden naar 512Mb, mede omdat die geheugenprijzen zo laag zijn op het moment 8-)

Maar nu las ik dus een tijdje geleden in PCM dat als je wilt upgraden naar 512Mb, je dit het beste kunt bereiken door 2x 256Mb double sided geheugen te plaatsen. Als ik het me goed herinner althans, correct me if I am wrong ;)

Dus vandaar mijn vraag... , werken 256Mb Dimms wel of niet op de Abit Bx6 2.0 :?
Ja hoor, een BX kan prima met 256MB DIMM's omgaan :) Het probleem bij bovenstaande tweakers (wat een oud topic alweer zeg) is dat ze single-sided DIMM's met verkeerde chipstructuur gebruiken. Als je een double-sided 256MB DIMM neemt met 16Mx8 chippies is er niks aan het handje. Gerenommeerde merken gebruiken deze chips voor hun DIMM's zodat ze voldoen aan de Intel PC100/133 specs. Heb zelf overigens ook vier van zulke Dane-Elecs probleemloos op mijn BX draaien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Mensen, heel erg bedankt :)

Dane Elecs zullen het worden :Y)
Pagina: 1