Toon posts:

(home)networking setup. Router? CAT6? Gigabit? Please help:)

Pagina: 1
Acties:

• RBPower
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-01-2011
Hey guys.

Eerste post, nadat ICT vrienden het op hebben gegeven.

Wat ik vraag? Some advice in home networking. Thnx.

Verbinding: Ziggo 120MBs

Machines: PC Win7 64x Gigabit NIC, Laptop Vista 64x Realtek PCIe GBE (toekomstig nog n PC)
Consoles: PS3, XBOX360, PS2
Wireless: iPhone, en de 360 nu.

Oke ik zit momenteel via highspeed modem van Ziggo aan een NetgearWNR2000.

En haal denk ik hierdoor maar een DL speed van +/- 7Mbs. (120MBit = 15 Mb)
Ik run alleen maar Cat5 of Cat5e denk ik. En haalde hierop eerder (zonder router) wel 110MBit op Speedtest.net (bij een goede host).

Nu bekeek ik de Netgear DGN3500 En ik denk dat deze 1gbps (of wel 125Mb) doorlaat via de 4 ethernet poorten.

De Wireless is geen probleem ik hook zoveel mogelijk via Cat5 nu nog.
Mischien ook een idee om over te gaan op Cat6?

Dus mijn planning (in paint lol):

• Haal ik zo mn maximale speeds?
    • Share ik zo snel? (weet niet direct of mn laptop NIC dit aankan, maar anders voor de volgende PC)
    • Zal ik mn Consoles (ps3 en 360) beter op WiFi houden, is dit wel stabiel?
    • CAT5, CAT5e, CAT6, CAT7!???
    • Nog andere dingen die ik over het hoofd zie? Ik ben een groentje in netwerken... (kan met mn laptop mn WiFi niet vinden lmao)
    • Ik draai Win7 Home. Dit is taboe voor network sharing. Laptop wel vista. Upgrade?
Bedank anyways

Regards RB.

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 27-09 19:27

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Je hebt een modem van ziggo, waarom wil je dan nog een modem/router combinatie aanschaffen? Dan ben je beter af met een pure router (a la pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router).
Als je bekabeld wil werken is CAT5e al genoeg om gigabit snelheden te halen.
RBPower schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:12:
En haal denk ik hierdoor maar een DL speed van +/- 7Mbs. (120MBit = 15 Mb)
Goed oppassen met de Mb/MB notatie, 8 Mbit = 1 MB

Tenslotte over je consoles: gooi ze op wifi, heb je last van stotteren van verkeer, kan je altijd bekabeld aansluiten.

[Voor 10% gewijzigd door kKaltUu op 10-11-2010 00:32]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• RBPower
uh, Ik heb mijn modem nog gewoon nodig en wou alleen een nieuwe router aanschaffen. (als ik het goed begrijp)
Ik zou een Netgear halen. Ook omdat dit model een USB storage optie heeft.

Maar het klopt dus wanneer ik een router haal met (1gbps WANLAN) dat ik hiermee wel mijn snelheden gewoon haal over de kabel?

En ik doe nog goed mijn best in de bytes en bits uit elkaar te houden ; ).

Iig bedank!

• antoine.nl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-04-2013
Ik denk dat je router het probleempje is, kijk maar eens in de router-firewall of packet filtering of iets dergelijks aanstaat. en dan nog kan de cpu van de router het probleem zijn. ze stoppen overal GB lan poorten in maar de rest van de hardware is niet snel genoeg om het bij te houden. Ik heb een RVS4000 met GB lan poorten maar 70 Mbit is echt max.en als ik de firewall strak zet met alle scans aan dan blijft er nog maar 20 over.!

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:36
Ik snap niet zo goed wat je met een Netgear DGN3500; dat is een ADSL router en jij hebt een ethernet <-> ethernet router nodig.

Het gaat er ook niet om wat de LAN poorten kunnen verwerken maar hoeveel pakketjes de router van je WAN <-> LAN kan routeren.

Je kan beter kijken naar de Netgear WNDR3700; die kan ongeveer 400Mbit (jouw Ziggo verbinding is 120Mbit) WAN <-> LAN verwerken dus daar heb je in de nabije toekomst ook nog wat aan mocht je verbinding sneller worden. Van de USB aansluiting moet je niet teveel verwachten; die haalt maar 5-6 MB/s (MegaByte dus) tenzij je je harde schijf als ext3 formateert dan is ie wel iets sneller (+/- 15MB/s).
Mocht je meer snelheid willen hebben naar je netwerkschijf kijk dan naar een NAS die je via ethernet kan aansluiten op je router.

[Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 10-11-2010 08:30]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RBPower
oke, dus een USB externe HDD aan mn router is niet de moeite waard. :)

Ook snap ik nu wat er bedoelt word met ADSL router.

Der is ook een ibood Netgear WNR3500 voor 50 euro maar ik denk dat die vergelijkbaar is met de mijne.
Hier op tweakers zie je ook geen verschil in specs en snap niet echt hoe je bij 400Mbit/s komt :(..

Duuuuuuus Als ik die ^ WNDR3700 aanschaf, haal ik gewoon mijn snelheid weer. Net als voorheen zonder router. Right?

PS ik sluit toch wat CAT6 kabeltjes aan her en der.

[Voor 7% gewijzigd door RBPower op 10-11-2010 15:07]

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:36
RBPower schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:06:
PS ik sluit toch wat CAT6 kabeltjes aan her en der.
Maakt niks uit of je dat wel of niet doet. Heb je twijfelachtige kabels, vervang ze dan en als het prijsverschil nihil is doe je dat met CAT6 ipv CAT5e. :)

edit: En ja, je haalt gewoon de snelheden, ken er genoeg met Alles in 1 Extra en die 3700.

[Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 10-11-2010 18:34]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RBPower
Ja heb hem direct gehaalt. en haalde net al 100MBit. goed bezig thnx he

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
D-Link Dir-655 doet het ook goed. USB gebruik ik voor een cardreader. Perfect. En alles hier CAT5E.
100Mbit/s Is nog niet wat het moet zijn. 120/122 Mbit/s is normaal. Upload moet ongeveer 9.2 Mbit/s zijn.
Ga eens rustig alle instellingen na.

[Voor 42% gewijzigd door d00 op 10-11-2010 19:14]

• RBPower
downloade net een torrent van 1 gig op 10,4Mb/s (zal grotere proberen zodat snelheid kan oplopen :D)

Zou een (netwerk) printer ook op de usb gaan?

[Voor 20% gewijzigd door RBPower op 10-11-2010 19:12]

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Zal gaan. Ik gebruik een printer met een RJ45 aansluiting. Werkt prima. Ook wireless doet hij het goed. Canon MP990.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee