Op mijn weg naar de stats tik ik met mijn reuma-vingertjes wat verkeerds in en wordt er via Google op geattendeerd dat het vandaag de 160-ste geboortedag is van Robert Louis Stevenson.
Er gaat een wtf-flits door me heen want ik zie een zeilschip en wat oude kaarten in het Google-logo. Ik denk aan de een of andere avonturier die lang lang geleden de wereldzeeën onveilig heeft gemaakt. Die leefde in een tijd dat je nog kon doen en laten wat je wilde (als je maar geld had....). Eentje die spannende verhalen heeft als hij 's avonds thuiskomt.
Klik op die link en dan schijnt die meneer Stevenson een schrijver te zijn geweest. Een Schot die reizen maakte naar wat toen nog het koninkrijk Hawaii was (Tweede leermoment van vandaag!). Meneer Stevenson wordt als de grondlegger gezien van de Engelse reisliteratuur, hij was plantagehouder én stamleider op Samoa.
Jaja, die knakker heeft volgens mij een leuk leven gehad!
Goed, terug maar de realiteit van de dag

Afgelopen nacht nauwelijks geslapen, wind die giert om het huis, klapperende rolluiken en allerlei spoken door het hoofd hebben gezorgd voor een nagenoeg slapeloze nacht. het zal wel te maken hebben met Sinterklaas die vandaag weer in het land arriveert. Die man aan wie ik mijn nieuwe koe moet gaan motiveren. Die man die hopelijk voldoende inzicht heeft in de moderne hardware om mijn aparte keuze te begrijpen.....
Ik zou 'm eigenlijk evenveel wijsheid moeten toebedelen als Einstein maar soms ook heb ik daar twijfels
De stats van vandaag zijn zoals gebruikelijk best goed. We hebben drie mijlpaalbehalers, we zien een lijstje met in te halen teams, we zien een mooie rij flushers. We vangen geluiden op van teams die versterkingen laten aanrukken. Niks te klagen dus.
DPC Einstein@Home hitparade van 12 november 2010
Mijlpalen
When do you get them
Einstein@Home Links
Einstein@Home webpage
Einstein@Home forum
DPCH Suggestiepagina
Bron