Advies bij aansluiten meerdere monitors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een extra beeldscherm tot mijn beschikking en deze wil ik graag aansluiten op mijn PC. Het zijn dezelfde beeldschermen en beschikken alleen over een VGA aansluiting. Ik heb Sapphire Radeon 5670 en deze is geschikt voor het aansluiten van meerdere beeldschermen. Deze videokaart beschikt over een DVI-, HDMI- en een DisplayPort.

Op dit moment heb ik alleen een beeldscherm aangesloten via de DVI door middel van een DVI-VGA adapter. Het 2e beeldscherm wilde ik aansluiten via een HDMI->DVI->VGA verbinding. Echter wilde dit niet lukken en ben ik dus op zoek naar een oplossing.

Ik zag een DisplayPort->VGA adapter voorbij komen, maar weet niet of dit de beste oplossing is.

Dus bij deze vraag ik me af wat de beste (goedkoopste) oplossing is om toch het 2e beeldscherm te laten werken. Resolutie van het 1e beeldscherm is 1920*1080, maar weet niet of dit relevant is om te melden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Greetz,

SnekY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
HDMI > DVI > VGA gaat in ieder geval niet lukken. Je hebt namelijk verschillende vormen van DVI.

DVI-A: Analoog signaal, om te zetten naar VGA.
DVI-D: Digitaal signaal, niet om te zetten naar VGA.
DVI-I: Analoog en digitaal signaal, om te zetten naar VGA.

HDMI is echter DVI-D met geluid erbij. Over Displayport omzetten naar VGA weet ik helaas niets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx voor the info! Zal dan wel even verder kijken naar de mogelijkheden met de Displayport