[Google Analytics] Tunnel verlating naar tweede stap tunnel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hi,

Ik run een magento webshop en heb via de onepage checkout een tunnel naar de succespagina gemaakt.
  1. /checkout/onepage/
  2. /checkout/onepage/billing
  3. /checkout/onepage/shipping
  4. /checkout/onepage/payment
  5. /checkout/onepage/review
  6. /checkout/onepage/succes
Nu heb ik 12 mensen die een product in de winkelwagen stoppen en 8 hiervan de eerste stap verlaten voor /checkout/onepage/billing, terwijl dit de tweede stap is in het bestelproces.

Nu kom ik dit probleem vaker tegen op de Google forums, maar ik snap de oplossing niet.

Kan iemand me uitleggen waarom ik dan geen trechter verlaters bij stap 2 zie? Het lijkt er nu op dat bezoekers stap twee wel bereiken.. aangezien ze stap 1 hiervoor verlaten..

Cheers

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dit niet hetgeen er gebeurd:
Funnel Step 1 > Funnel Step 2 > Funnel Step 1 > Non-Funnel Page > Exit Website

As a visitor progresses through each step of the funnel process that step gets a “Check”, signifying the visitor has been there. When the visitor goes back to Step 1 of the funnel, that pageview is treated as being outside the funnel, because Step 1 already has a “Check”. It is therefore treated as the first page viewed outside the funnel and will be attributed as the abandonment page.
?

Overigens snap ik deze alinea niet helemaal:
Nu heb ik 12 mensen die een product in de winkelwagen stoppen en 8 hiervan de eerste stap verlaten voor /checkout/onepage/billing, terwijl dit de tweede stap is in het bestelproces.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

3mph schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:26:
Heb je rekening gehouden met mensen die inloggen? Die slaan stap 1 over. Stap 1 is namelijk de keuze voor het inloggen/aaanmaken account/aankopen zonder account.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• 3mph
Afbeeldingslocatie: http://www.nk16m2.nl/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nk16m2.nl/2.png

Misschien zegt dit meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Het probleem is dat step 1 alle andere URL's matched, hierdoor zal iemand die op shipping komt gerekend worden bij step 1. Dus het lijkt of iemand wegklikt naar shipping, maar hij gaat in de funnel opnieuw naar step 1.
Je kunt beter de matching type op regular expression zetten en dan de volgende url's gebruiken:

^/checkout/onepage/$
^/checkout/onepage/billing
^/checkout/onepage/shipping
^/checkout/onepage/payment
^/checkout/onepage/review
^/checkout/onepage/succes

[ Voor 10% gewijzigd door André op 12-11-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Bedankt voor je reactie André,

Moet de hoofdlettergevoeligheid ook nog aan?

En ik neem aan dat je de laatste stap (succes) gewoon als doel-URL invult en niet als laatste stap in de funnel.

De slashes "/" aan het einde kunnen weg omdat reguliere expressie hier toch niet naar kijkt?

Slim inderdaad die $ aan het einde van de eerste stap.. had ik niet aan gedacht, ga nu meten wat er gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Nee, die zou ik uit laten.
En ja, succes is inderdaad de doel URL.
En de slashes kunnen weg omdat die er misschien niet altijd achter staan. Alles wat achter bijvoorbeeld billing komt te staan wordt meegenomen, dus ook slashes.

[ Voor 54% gewijzigd door André op 12-11-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat je wel kunt doen is ^/checkout/onepage/?$ Dan is de laatste slash optioneel

Bij de rest is dat niet nodig omdat je het einde van de string niet expliciet aangeeft.
Pagina: 1