Een zeer uitgebreid systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307450

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds wij een nogal verouderd audio en video systeem hebben wil mijn vader een nieuwe, nou zei hij tegen mij dat ik maar eens moest gaan rondkijken. Hij heeft voor mij een lijstje gemaakt met wat er allemaal in moet zitten.

· dat slechts een apparaat op de televisie is aangesloten (versterker, receiver of iets anders);
· dat er een surround luidsprekersysteem is;
· dat buiten draadloze speakers hangen aan gesloten op het systeem;
· dat aan het systeem (niet aan de televisie) kan worden gekoppeld: externe harde schijf, ipod, x-box of nog andere apparaten);
· dat er een afstandbediening is;
· dat er tenminste sprake is van een radio, versterker en dvd-speler;
· dat de kosten in verhouding staan tot de kwaliteit.

zoals we zien is dit nogal uitgebreid vandaar dat ik niet echt wist waar ik deze topic moest plaatsen.
Het gaat er dus om dat 1 apparaat op de tv is aangesloten, hierop moeten een ipod x-box enz op aangesloten kunnen worden, er moet een dvd in kunnen zodat deze wordt afgespeeld en moeten er draadloze boxen op aangesloten kunnen worden waar het geluid naartoe gestreamd wordt, een afstandbediening lijkt me een logicatje.
Ik heb zelf al een beetje rondgesnuffelt maar ik weet eigenlijk niet echt waar ik naar moet zoeken, bestaat er al zon systeem? Wat voor naam heeft het dan? En zo niet wat zijn goede alternatieven? Ik hoop dat jullie mij enigzins op weg kunnen helpen met waar en waarnaar ik nou moet zoeken?

Met vriendelijke groeten,

Michel Baudet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:24
Zo'n systeem heet een reciever... zijn op het moment enkele 10(0?)tallen modellen op de markt die je overal kan vinden.
Daar kan je alle randapparatuur op aansluiten, 1 hdmi kabel naar tv (mits hdmi ingang) en je knoopt er ook je speakers aan, ding is immers ook versterker.
Zorgen voor extra uitgang, waarschijnlijk line-niveau waar je je draadloze speakers aan kan hangen.

Kosten in verhouding tot kwaliteit zegt niks over het beschikbare budget, een echte audiofiel zal een reciever van 5000 euro nog in verhouding vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 09-11-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307450

Topicstarter
Oke, nou zoveel is mijn vader niet van plan eraan te besteden, maar dan heb ik nog een vraag over die receiver ik zie dat je nergens vermeld dat het ook gewoon een dvd speler is, kan dit wel of is daar wel iets aparts voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een béétje receiver is geen DVD-speler. Andersom geldt dat overigens ook.

Koop gewoon een goede receiver (zie voor de keuze de tientallen beschikbare topics) en een speakerset die daarop past en waarvan jullie de combinatie goed vinden klinken, maar niet voordat je een budget hebt vastgesteld.

DVD is maar DVD, een speler van de Blokker van twee tientjes doet hetzelfde als een PS3: gewoon DVD's afspelen. Laat je keuze daar vooral niet vanaf hangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14892

De vraag wordt toch wat is je budget voor dit alles

volgende vraag : wat voor eisen aan kwaliteit speakers heb je

want dat is vaak een flinke kost post en vooral het feit dat je 5,1 wilt en daarbij ook nog eens draadloze speakers voor buiten en die zijn ook niet direct de goedkoopste als je enigzins kwaliteit wilt

Je hebt veel leuke basis 5,1 receivers van verschillende merken vanaf 400 euro zoals van onkyo of eventueel harmon die vaak vanaf 700 euro beginnen met kleine surround speakers.
Op deze setjes kun je vaak gemiddeld 4 apparaten nog bij aansluiten tenzij je omhoog gaat in prijs klasse want de duurdere krijgen vaak al heel wat aansluit opties

maar wil je echt meer dan dat soort speakers dan zul je toch rond moeten gaan kijken naar wat je echt wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:49
Sorry? dat stukje over dat een dvd speler een dvd speler is , daar ben ik het toch echt niet mee eens. no way dat je dezelfde beeldkwaliteit gaat krijgen van een speler van 20 euro, in vergelijking met een die 120-140 euro kost. daar zit gewoon veel verschil in . gebruikte filters, onderdelen, electronica, dat zorgt er bij een degelijke speler toch voor dat het er allemaal beter uit ziet. mooiere kleuren, kleurovergangen en beter geluid. Ik zeg niet dat het verschil tussen een dvd speler van 150 en een van 400 euro net zo groot is, maar in het budgetsegment tot een redelijk goede speler (100-150 euro) zeker wel.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

En wat heeft TS zelf allemaal al uitgezocht? Wordt een beetje een uitzoek topic zo..

ot: Je zou ook kunnen kiezen voor een receiver met 2 zone's, dan kan je je speakers voor buiten onafhankelijk aansturen (bv film kijken met 5.1 audio bij de tv en tegelijk in de tuin luisteren naar een CD.)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Visgek24 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:54:
Sorry? dat stukje over dat een dvd speler een dvd speler is , daar ben ik het toch echt niet mee eens. no way dat je dezelfde beeldkwaliteit gaat krijgen van een speler van 20 euro, in vergelijking met een die 120-140 euro kost. daar zit gewoon veel verschil in . gebruikte filters, onderdelen, electronica, dat zorgt er bij een degelijke speler toch voor dat het er allemaal beter uit ziet. mooiere kleuren, kleurovergangen en beter geluid. Ik zeg niet dat het verschil tussen een dvd speler van 150 en een van 400 euro net zo groot is, maar in het budgetsegment tot een redelijk goede speler (100-150 euro) zeker wel.
Dat ben ik niet met je eens. Zodra die dingen een component- of hdmi-uitgang hebben en niet zelf aan upscaling doen is het kwaliteitsverschil onderling nihil.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:42

FeaR

In GoT we trust

Meelobee schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:55:
En wat heeft TS zelf allemaal al uitgezocht? Wordt een beetje een uitzoek topic zo..
Daar sluit ik me bij aan. GoT is nog steeds geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, we verwachten hier wat eigen inzet.

Een goed begin zou sowieso eens zijn om met je vader te overleggen dat wat hij wilt niet in één apparaat kan. Er zijn kant-en-klare setjes te koop die aan je eisen voldoen, maar op zich bieden die geen kwaliteit. Alles los kopen (dus een losse receiver, losse speakers, losse mediaspeler, etc) staat meer in verhouding qua prijs-kwaliteit, maar dan heb je niet alles in één kastje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

Sharky

Skamn Dippy!

CodeCaster schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:55:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Zodra die dingen een component- of hdmi-uitgang hebben en niet zelf aan upscaling doen is het kwaliteitsverschil onderling nihil.
In ieder geval moeilijk zichtbaar. Overigens doet de ps3 heel verdienstelijk aan upscaling, dus het verschil tussen een elcheapo speler en een ps3 is zeker zichtbaar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
FeaR1986 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:53:
[...]

Daar sluit ik me bij aan. GoT is nog steeds geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, we verwachten hier wat eigen inzet.

Een goed begin zou sowieso eens zijn om met je vader te overleggen dat wat hij wilt niet in één apparaat kan. Er zijn kant-en-klare setjes te koop die aan je eisen voldoen, maar op zich bieden die geen kwaliteit. Alles los kopen (dus een losse receiver, losse speakers, losse mediaspeler, etc) staat meer in verhouding qua prijs-kwaliteit, maar dan heb je niet alles in één kastje.
Je kan toch iemand een beetje op weg helpen? Heb je daar geen zin in dan reageer je niet.
Michel, ik denk dat je op zoek bent naar zo iets: Denon Cara of een NAD viso five. Alhouwel die NAD geen hdmi-in heeft. Die Denon, wel 2000e, is volgens mij alles wat je wil.
Kijk hier maar eens naar: Klik

[ Voor 4% gewijzigd door brunsting op 10-11-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:42

FeaR

In GoT we trust

brunsting schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:17:
[...]
Je kan toch iemand een beetje op weg helpen? Heb je daar geen zin in dan reageer je niet.
Op GoT verwachten we gewoon wat eigen inzet. En onder eigen inzet valt niet het neerzetten van een x aantal eisen en wachten op antwoord. Dat heeft niets met iemand willen helpen te maken, dat heeft te maken met het beleid wat op GoT en in dit subforum gehanteerd wordt.

De TS krijt toch de kans om nog eens te reageren? Ik had het topic ook op slot kunnen zetten...

En ga mij alsjeblieft niet de les lezen :F

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1