Toon posts:

Meerdere emailadressen 1 mailbox

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik ben bezig voor een klant die als freelancer werkt voor meerdere bedrijven.
Bij deze bedrijven heeft hij 4 verschillende mailboxen waarvan 1 Exchange, en 3 pop boxen waarover de klant de volledige domeinnaam rechten heeft. Hij is ook de enigste die van dit domein gebruikt maakt, er hoeven dus geen overige mailboxen op te komen.

Sinds kort heeft de klant een secretaresse in dienst die toegang nodig heeft tot zijn mailbox, agenda en een centraal adressenboek. De verschillende email adressen moeten hun eigen map krijg met andere woorden het mag niet op één hoop gegooid worden. Ook is het van belang dat er verzonden kan worden uit naam van de verschillende bedrijven. De klant heeft een telefoon waarop hij zijn mail ontvangt.

Ik heb hiervoor een aantal opties bedacht maar geen van alle voldoet volledig aan de wensen/eisen.
Een SBS server valt inprincipe af omdat het iets boven het budget ligt (maar is te bespreken) ook verwacht ik problemen omdat je dan 2 Exchange accounts hebt. Daarnaast tot in hoeverre biedt dit ondersteuning voor meerdere mailadressen? Een andere optie BPOS/hosted Exchange valt in mijn ogen al helemaal af omdat ik geen mogelijkheden zie om hier gebruik te maken van meerdere mailadressen. Misschien dat iemand hier anders over denkt? De laatste optie komt voor mijn gevoel dicht in de buurt is een Windows Home server neerzetten met Vpop3 , via IMAP is het mogelijk andere gebruikers toegang te verlenen tot je mailbox en een centraal adressenboek aan te leggen. Alleen het schijnt met IMAP niet mogelijk te zijn om berichten via Outlook te verwijderen?

Ik ben benieuwd wat jullie reactie is over de oplossingen die ik reeds heb bedacht. Mogelijk heeft iemand ervaring met een van de opties of een hele andere oplossing?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google Apps misschien (mits die exchange servers ook met pop bereikbaar zijn).

Outlook kan imapberichten wel verwijderen maar gaat er vreemd mee om. Ipv ze in een map "verwijderde items" te zetten komt er een streep doorheen te staan en nadat je dan gekozen hebt voor "wis verwijderde berichten" zijn ze weg. Het kan dus wel, maar is een beetje onduidelijk (en al helemaal voor outlookgebruikers, nofi, maar die kiezen daarvoor voor een bepaalde look en feel en met imap is dat in een keer weg).

[Voor 72% gewijzigd door Marzman op 09-11-2010 22:19]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MasterL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 13:40
Kun je niet met een pop connector de pop mailboxen uitlezen
en allemaal laten binnenkomen op die exchange server?
Of misschien zelfs de MX records van de overige (pop) domeinen gelijk laten verwijzen
naar die Exchange bak?
Daarna kun je gewoon regels instellen in Outlook die de mail op basis van recipient in de juist "map" zet.

• basprofessional
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Dat is inderdaad een optie maar dan zit ik wel aan een dure SBS server vast.
Google Apps kan dit inderdaad ook maar kan deze ook in Outlook verzenden met meerdere afzenders?

• MasterL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 13:40
basproffesional schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:34:
Google Apps kan dit inderdaad ook maar kan deze ook in Outlook verzenden met meerdere afzenders?
Ik bedoelde eigenlijk de huidige exchange server misbruiken daarvoor ;)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

basproffesional schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:34:
Een premium account wel (en dat lijkt me dan toch handig, ook voor de support). Bij de gratis versie kan het ook maar zie je "namens <hoofdaccount>"

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee