Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste GOTers,

Ik heb via pixmania een enermax 80plus voeding aangekocht maar heb hier volgend probleem mee:
Na mijn computer aan te schakelen valt binnen enkele minuten valt de stroom terug weg. Ook het groen SB_PWR lampje valt dan uit. Ik heb het daarna nog even in de gaten gehouden. Het SB_PWR lampje valt regelmatig uit voor even. Dus ook de "standby" power is niet constant. Dit lijkt me op een fabricage fout want ik krijg hetzelfde resultaat op 2 totaal verschillende mobo's + CPU (geen andere apparaten aangekoppeld) Ik heb ook al een andere voedings kabel en een ander stopcontact geprobeerd dus ook dat lijkt me het probleem niet te zijn.

Hebben jullie verder nog ideeën waar het probleem zou kunnen zitten en vooral wat ik kan proberen om dit op te lossen ? Ik heb niet zoveel zin om het toestel (nog eens) terug te sturen naar pixmania want ik heb het toestel al 2 x onterecht terug gestuurd omdat ik dacht dat de 23 pins (ipv 24 pins) een fabricage fout betrefte. :F

Alvast bedankt en mvg,
The Philosophist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Als je er een heeeel licht systeem aan hangt, heb je er dan nog last van? (Yup, van de 20 pinnen worden er maar 19 gebruikt. bij 20+4 dus maar 23 ;) )

Wat hang je er eigenlijk achter?

Lijkt gewoon een DOA PSU, terugsturen dus en aangeven dat hij er bij *enige* belasting al uitklapt. Op verschillende systemen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:13:
Als je er een heeeel licht systeem aan hangt, heb je er dan nog last van? (Yup, van de 20 pinnen worden er maar 19 gebruikt. bij 20+4 dus maar 23 ;) )

Wat hang je er eigenlijk achter?

Lijkt gewoon een DOA PSU, terugsturen dus en aangeven dat hij er bij *enige* belasting al uitklapt. Op verschillende systemen.
Ik hoop dat ze mij nog serieus nemen na die 3 keren. Ik voel me echt "dom" want ik zit al maanden zonder deftige PC terwijl ik eigenlijk al lang 1 had kunnen hebben.
Ik hang er een AMD 64 3000+ achter op het eerste systeem en het 2e systeem is 1 of andere quad core variant van AMD phenom dacht ik... ben niet zo goed in namen en "details" te onthouden :p
Lichter dan dat heb ik wel liggen maar die gebruikt nog 20 pinnen en is dus niet compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zal toch echt die details moeten hebben.

Een 20 pin stekker is gewoon compatible met elke retail mobo ;) net als voor het CPU je (in principe) alleen maar 4 pinnen nodig bent, en niet 4+4.

Probeer je zwakere voeding dus.

Edit: Ga je niet dom voelen tegenover een webwinkel. Ze kennen jouw niet, jij kent hen niet en het enige contact wat je ooit hebt is als een product niet naar behoren werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 08:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken