Ik zit namelijk met het probleem dat mijn bios de cpu clock ratio niet opslaat en elke keer terug na 6x brengt ipv 8.5. Limiet is dus 8.5, cpu zelf is een 2.83GHz intel quadcore Q9550 op een mobo Gigabyte EP45-DS3P. C1E/EIST functions oftewel speedstep staat af. Bus speed is 333MHz. Met prime95 op 100% loaded blijft hij op 2GHz dus speedstep staat af. Elke keer dat ik het aanpas op 8.5 na reboot zet hij het terug op 6x.
clear je CMOS eens, reset naar defaults en stel dan je bios eens opnieuw in..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
bios reset gedaan? backupbatterij nog wel goed? bios update gedaan? oftewel, wat heb je al geprobeerd?
@Faifz, mogelijk zit er een zogenaamde enter knop op je toetsenbord... graag even gebruik van maken
@Faifz, mogelijk zit er een zogenaamde enter knop op je toetsenbord... graag even gebruik van maken
offtopic:
@D4NG3R, kijk ook hier eens, is een clock ic, daar hebben ze het ook over backup supply
@D4NG3R, kijk ook hier eens, is een clock ic, daar hebben ze het ook over backup supply
[ Voor 31% gewijzigd door brambo123 op 09-11-2010 22:34 ]
offtopic:
@ Brambo, Wtf is een backupbatterij
. Batterijtje op je Mobo zorgt ervoor dat de BIOS zijn data niet verliest, niet dat hij word gebackupped ofzo.
@ Brambo, Wtf is een backupbatterij
Heb je al een keer een bios update uitgevoerd?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Cmos al zovaak geresetted en nog hetzelfde probleem. Enigste wat hij niet wilt opslaan is de cpu clock ratio voorderest slaat hij alles op. En nee heb de bios nog niet geupdated..
offtopic:
Backup kan ook de betekenis 'reserve, om op terug te vallen' hebben, denk aan een backupgenerator. Deze slaat ook geen data op, maar is bedoeld om op terug te vallen wanneer de stroom uitvalt.
Backup kan ook de betekenis 'reserve, om op terug te vallen' hebben, denk aan een backupgenerator. Deze slaat ook geen data op, maar is bedoeld om op terug te vallen wanneer de stroom uitvalt.
edit:
Typo..
Typo..
[ Voor 7% gewijzigd door Aganim op 10-11-2010 09:45 ]
Heb bios al geüpdatet en probleem is hetzelfde weer..
laad je wel de setup defaults....
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Kijk of er ergens instellingen staan die autmatisch iets instellen, zoals turbo, of die de snelste instelling proberen tijdens booten, en dus instellingen wijzigen. Lees dus de gehele bios goed door.
Probeer eens, de bios instellen hoe jij wilt, reboot, dan direct weer naar de bios, instellingen weer toepassen, en reboot. (dit moest ik een doen bij een pc die niet de bootvolgorde wilde onthouden).
Probeer eens, de bios instellen hoe jij wilt, reboot, dan direct weer naar de bios, instellingen weer toepassen, en reboot. (dit moest ik een doen bij een pc die niet de bootvolgorde wilde onthouden).
Heb het al ondertussen opgelost.. Hier mag een lock op.
Bedankt.
Bedankt.
wat was het probleem dan?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Pagina: 1