Toon posts:

Outlook 2010: Email ophalen 2 accounts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EvdB
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-09 23:48
Ik heb een nieuwe Dell laptop met windows 7 Pro en Office 2010. In outlook heb ik 2 emailaccounts aangemaakt, maar de 2e emailaccount haalt ook de gegevens op van de default emailaccount. Beide emailaccounts hebben een eigen PST en zijn van een verschillend domein, dus verschillende POP servers. De SMTP server is natuurlijk hetzelfde, van mijn provider, XS4All.
Hoe zorg ik ervoor dat het 2e emailaccount zijn email ophaalt van de juiste pop-server en niet van de pop-server van de default account?

• pcsi
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-10-2011
Je heb dus 1 outlook profiel met 2 emailadressen?

Volgens mij wil jij 2 outlook profielen met elk 1 email adres, zodoende dien je tijdens het opstarten van outlook te kiezen welk profiel je wilt opstarten.

Gezien je weet hoe je emailadressen aanmaak en gezien het je duidelijk is dat je dezelfde SMTP adres invoer voor beide emailadressen ga ik ervan uit dat je geen handleiding nodig heb om een extra outlook profiel aan te maken.

Duidelijk zo?

• EvdB
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-09 23:48
Opgelost, foutje van mijn kant en rare instelling bij provider. Beide domeinen staan fysiek op dezelfde locatie. Ik had bij de 2e de login en wachtwoord van de eerste ingevuld en daardoor haalde hij de mail van de verkeerde domeinnaam (stom geregeld bij provider). Nu juiste login en pw ingevuld en het werkt weer prima.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee