Toon posts:

PC2-8500 geheugen werkt niet op M2N32-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Voyagerscout
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 22:19
Hallo allemaal
Ik heb een Asus M2N32-SLI Deluxe moederbord, met een AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2) CPU
Verder nog 2x 8600gt videokaarten.

Nu zit hier maar 1 reepje 2 gb geheugen in. Dit werkte altijd,, maar ik vond dat het vervanging nodig had.

Nu heb ik de 4 reepjes van 1 gb OCZ PC2-8500 Sli-Ready DDR2.
Dit is dus 2x een dual channel setje. Maar, wat ik ook probeer, de computer wil niet opstarten met dit nieuwe geheugen.
Alles gaat draaien, maar het piepje dat de POST klaar is (ik neem aan dat ik de juiste term gebruik) komt niet.

Ik heb de bios geupdate van een HELE oude versie (iets van 0603) naar een redelijk nieuwe (2205)
Ook dit heeft niet geholpen, althans, de bios geeft geen alarmcode meer als het nieuwe geheugen er in zit. (lang, kort kort).
Overal op het internet staat dat deze mobo pc2-8500 gewoon ondersteunt, en dat, als je een am2 cpu hebt, de snelheid gewoon omlaag gaat naar 800 ipv 1066

Weet iemand hoe ik dit aan de praat ga krijgen? Alvast HEEL erg bedankt!

Edit:
Ik ga nu een Amd Phenom X4 9850 kopen, een socket AM2+
Ik hoop dat dit de cure is, zoniet, heeft iemand nog suggesties?

[Voor 6% gewijzigd door Voyagerscout op 09-11-2010 23:51. Reden: nieuwe ontwikkeling]

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Als het probleem in je mobo zit gaat dat geen oplossing zijn lijkt mij ;) Start het systeem ook niet op met een enkele dimm?
OCZ is natuurlijk wel bekend om de specifieke wensen met betrekking tot het voltage. Wellicht dat het zinvol is om daar nog eens naar te kijken (als je eenmaal in je BIOS bent dan ;))

Desktop | Server | Laptop

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 12:47

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Hmm, ik heb hetzelfde moederbord maar een 6000+ proc.
Ik heb een tijd terug mijn ram geupgrade, maar ik ben toen na veel zoekwerk expres niet boven de 800mhz ram gegaan, omdat dat niet ondersteund werd door mobo/proc. Jij hebt een nog tragere proc, dus de kans is groot dat de processor er gewoon niets van kan maken. Ik weet niet meer precies hoe het zit hoor, het is lang geleden, maar ik kan me iig wel herinneren dat er een reden was waarom ik niet boven de 800 ging.

Casual Critic op YouTube

• Voyagerscout
Bedankt voor de reacties :D

Als het goed is moet het moederbord 1066 gewoon ondersteunen. Ik weet dat het op de asus site niet staat vermeld, maar blijkbaar, als je een AM2+ cpu erin stopt, kan je ook in je bios 1066 selecteren.
En de memory controller zit bij amd toch gewoon in de CPU?

Over dat voltage:
Ik heb dus nog een PC2-6400 2gb reepje liggen waarmee het moederbord nog opstart. Daarmee kan ik dus nog in de bios komen om het een en ander aan te passen. Als ik het dimm voltage dan op 2,2 zet (tussen 2,1 en 2,3 wordt geadviseerd door OCZ), de pc afsluit, het nieuwe geheugen er in doe, en het opstart, gebeurt weer niets!

Wat ik nu probeer te bereiken is dat het moederbord gewoon POST. Als het niet stabiel is of whatever, kan ik daar nog wat aan aanpassen.

Ook is het zo dat ik er nu een BIOS op het (versie 5002) die ervoor zorgt dat als je 1066 ddr2 hebt, maar een AM2 processor, dat het geheugen gewoon op 800 wordt gezet. Maar zelfs dat werkt niet :S

• Voyagerscout
Updateje
http://gskill.us/forum/showthread.php?t=100

Hier zeggen ze dat het moederbord 1066 pas ondersteund als je er een phenom processor in doet (ik neem aan dat hij hiermee Am2+ bedoelt).

Als dit het probleem is zou dat érg fijn zijn :P

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee