Macbook White zelf repareren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben in het bezit van een witte MacBook en zoals iedereen denk ik wel weet heeft deze nogal last van scheurtjes in het plastic. Veel mensen hebben ze in de topcase, sommige in de bottomcase (bij de luchtuitlaat) en ik heb ze zelfs in het plastic achter mn lcd. (Het plastic waar ook het Apple logo in zit).

Nu wil ik dit plastic onderdeel gaan vervangen daar het me nogal stoort. Ik ben namelijk al bij de Mac store langs geweest en deze zeggen dat het niet binnen garantie valt. Mijn garantie (AppleCare) is inmiddels ook al verlopen dus veel heb ik niet te verliezen. ;)

Ik heb al het een en ander onderzocht, maar ik ben benieuwd of er wellicht Tweakers zijn die al hun Mac uit elkaar hebben gehaald en tips hebben of die weten waar ik het beste de onderdelen kan bestellen.

Voor het bestellen van de onderdelen ben ik bij powerbookmedic uitgekomen;
http://www.powerbookmedic...White-13-New-p-17016.html (onderdeel kost hier $50).
Ik heb helaas nog geen Nederlandse winkels kunnen vinden die dit onderdeel ook verkopen. Ik heb al geïnformeerd bij enkele Apple Service points, maar deze verkopen de onderdelen niet los.

De handleiding voor het (de)monteren van mijn Mac heb ik hier gevonden; (ik ben sowieso benieuwd of ik al deze stappen moet doorlopen of dat er iemand wellicht ook een snellere methode kent.)
http://www.ifixit.com/Gui...e-2-Duo-Rear-Bezel/1499/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
SteV1986 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:23:
Ik ben in het bezit van een witte MacBook en zoals iedereen denk ik wel weet heeft deze nogal last van scheurtjes in het plastic. Veel mensen hebben ze in de topcase, sommige in de bottomcase (bij de luchtuitlaat) en ik heb ze zelfs in het plastic achter mn lcd. (Het plastic waar ook het Apple logo in zit).

Nu wil ik dit plastic onderdeel gaan vervangen daar het me nogal stoort. Ik ben namelijk al bij de Mac store langs geweest en deze zeggen dat het niet binnen garantie valt. Mijn garantie (AppleCare) is inmiddels ook al verlopen dus veel heb ik niet te verliezen. ;)

Ik heb al het een en ander onderzocht, maar ik ben benieuwd of er wellicht Tweakers zijn die al hun Mac uit elkaar hebben gehaald en tips hebben of die weten waar ik het beste de onderdelen kan bestellen.

Voor het bestellen van de onderdelen ben ik bij powerbookmedic uitgekomen;
http://www.powerbookmedic...White-13-New-p-17016.html (onderdeel kost hier $50).
Ik heb helaas nog geen Nederlandse winkels kunnen vinden die dit onderdeel ook verkopen. Ik heb al geïnformeerd bij enkele Apple Service points, maar deze verkopen de onderdelen niet los.

De handleiding voor het (de)monteren van mijn Mac heb ik hier gevonden; (ik ben sowieso benieuwd of ik al deze stappen moet doorlopen of dat er iemand wellicht ook een snellere methode kent.)
http://www.ifixit.com/Gui...e-2-Duo-Rear-Bezel/1499/1
Mijn Macbook Pro heb ik redelijk uit elkaar gehad (moederbord inclusief).

Ik ben van mening dat je (mits met een officiele/betrouwbare handleiding) met logisch nadenken en een vaste hand prima in staat moet zijn om dit klusje te doen. Mocht je er zelf geen vertrouwen in hebben vraag het dan even aan een maat van je die misschien wat handiger is.

p.s. ifixit heeft goede how-to's dus dat zit wel snor

EDIT: Ebay tipje :)

Duurste 19$
Minder duur 15$
Goedkoopste 13$

Gebruikt, dat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Clementine op 09-11-2010 20:47 ]

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb mijn MacBook ook via ifixit uit elkaar gehaald. Het design van Apple is goed, maar ongeloofelijk hoeveel verschillende schroeven ze gebruiken.

Mijn Top Case heb ik via Ebay gekocht. Probeer via Hong Kong te kopen, verzenden vanuit China is een stuk goedkoper dan vanuit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
@Catz, bedankt voor de links. Ik heb ook al wat op eBay zitten zoeken. Nadeel daar wel vind ik dat ze enkel gebruikte cases aanbieden waar ik niet echt van kan ontdekken hoe goed ze nog zijn. Zal in ieder geval je suggesties meenemen. Het scheelt wel flink in de prijs.

@jantje.vlaam. Goede tip, heb je heel toevallig ook een idee van webshops die vanuit China opereren? Ik heb enkel nog Amerikaanse en Engelse shops gevonden. Is overigens vanuit China de verzendtijd niet veel langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Op ebay.com kun je gewoon zoeken, er staat dan op dat de goederen uit Hong Kong komen. Doorgaans is het dan binnen 7-8 dagen in NL. Het toeval wil dat TNT de grootste partner in China is voor vrachtvluchten naar Nederland. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Niet alles uit hong kong wordt snel geleverd, ligt er maar net aan welke partij / prijs ze gebruiken voor het eerste stuk.
Ik heb pas een accu en lader voor mijn canon 450d besteld, en dat zou 25-40 dagen duren volgens de shop, uiteindelijk was dit 32 dagen (geen extra shipping kostenvia "hong kong post")

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
Ik ben zelf ook nog wat gaan zoeken op eBay en heb nu deze case gekocht; http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123
Totaal is 32 euro incl. verzending voor een nieuwe case. Overigens biedt deze verkoper meerdere nieuwe Mac onderdelen aan voor aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb de case hier ontvangen en gewisseld. Het is even wat werk maar met de handleiding is het goed te doen.
Pagina: 1