Toon posts:

RAM geheugen loopt vol en computer loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• b00ster
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-09 15:24
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een heel raar probleem met mijn computer.
Allereerst even de specs ;)

AMD AM2 X2 5000+ (2,6ghz)
AM2 MSI K9N ULTRA 2F moederbord
4096 MB RAM (4x 1024 MB PC5400)
Asus 9600GT TOP
80 GB disk (OS)
(Hierop draait 64-bit Windows 7 Ultimate)

Wanneer ik mijn computer soms opstart slaat hij na een paar seconden vast en geeft
hij een melding dat het geheugen vol is (of bijna volgelopen is), hierna slaat de hele computer
vast en kan ik niets anders doen dan een harde reset. Het gekke is dat het de ene keer wel
gebeurt, en de andere keer niet (ik draai verder geen bijzondere applicaties na de startup).

Ik vermoede het geheugen, daarom heb ik met memtest een test uitgevoerd.
Hier kwamen echter geen errors uit voort. :(

Vanavond gebeurde het opnieuw, ik heb toen snel taakbeheer geopend en gekeken naar de geheugen processen e.d. Het geheugen liep toen op met de procent (uiteindelijk 100%, waarop Windows vastliep).
Als ik echter kijk in de lijst met processen, kan ik nergens terug vinden welk proces toen zoveel geheugen gebruikte.

Ik had pagefile altijd uitstaan omdat ik 4 GB ram heb. Deze heb ik nu ook weer aangezet, maar dit helpt ook niet. :(

Heeft iemand van jullie enig idee waaraan dit kan liggen, en of het hardwarematig of softwarematig is? |:(
Thanks! ;)

• _the_crow_
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-09 17:54

_the_crow_

Rare vogel

In veilige modus gebeurt dan niks neem ik aan? Je kan sowieso alles uitzetten in 'msconfig', dan kijken of het zich nog voordoet en dan één voor één dingen aanzetten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
Je kunt ubuntu op een usb stick zetten en daarvan opstarten. doen zich er dan geen problemen voor, kun je hardwarematige problemen wel uitsluiten. Misschien je HDD nog, ik weet niet zeker of deze wel of niet wordt aangesproken als je vanaf usb opstart.

[Voor 14% gewijzigd door grapefruit op 09-11-2010 22:21]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

:t ziet er naar uit dat dit gewoon softwarematig is, anders zou je met memtest zeker tegen errors aanlopen.
Test dus eens een livelinux (of doe een reinstall).

30" monitor te koop

• Blackspot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01-2018
Misschien / vermoedelijk een programma of driver met een geheugen lek, kijk eens tussen de sysinternals tools (RAMMap, ProcExplorer) welk stukje software dit doet.

RAMMap
http://technet.microsoft....ysinternals/ff700229.aspx

Process Explorer
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

[Voor 37% gewijzigd door Blackspot op 09-11-2010 22:25]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee