Toon posts:

Pc's starten niet op

Pagina: 1
Acties:

• Qlimaxxx
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08-09 13:16
Hallo,

Ik heb 2 pc's die ik zojuist in elkaar gezet heb en ze starten allebei niet op. Ik word ook niet wijzer van het hulptopic hiervoor.

Situatie 1:
Alles behalve de videokaart is gloednieuw, deze deed het 10 minuten voordat ik het nieuwe systeem ging testen nog prima in mijn oude systeem!

Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Intel Core i7 950
Geheugen: Kingston HyperX 3x 2GB 1600MHz DDR3 (triple channel)
Videokaart: XFX GeForce GTX260 896mb (216 sp versie)
Harddisk: Samsung Spinpoint F1 640GB S-ATA
DVD: Samsung cheap-ass DVD-RW
Voeding: Sea Sonic M12II-620Bronze 620 watt

Ik heb alles dubbel gecheckt en het is niet de eerste pc die ik bouw. Alles is goed aangesloten volgens mij. Als ik de knop indruk gaan de fan's draaien en het powerledje branden maar er komt geen beeld en het toetsenbordledje brand niet.

---------
Situatie 2:

Een maat van mij wilde upgraden en dat ging als volgt:
Moederbord: MSI P35 NEO3 F
Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 (nieuw)
Geheugen: 4GB Kingston HyperX pc8500 DDR2 (dual channel) (nieuw)
Videokaart: XFX GeForce GTS250 1GB (nieuw)
Harddisk: Samsung Spinpoint F3EG 1TB (nieuw)
DVD: Cheap-ass DVD-player
Voeding: Huntkey 400 watt

Hij ging wel aan maar bleef hangen op het logo van het moederbord en reageerde niet.
Vervolgens heb ik het een ander moederbord geprobeerd. Asus P5K PRO met bios geflashed voor ondersteuning E8400. Vervolgens Gaat hij even aan maar gelijk uit en na 1 seconde weer aan, etc etc

Ik heb hierna het volgende geprobeerd:
P5K PRO/E8400/2 reepjesKingston HyperX/Huntkey voeding/XFX videokaart
P5K PRO/E8400/2 reepjesKingston HyperX/Huntkey Voeding/Asus 8800GT videokaart
P5K PRO/E8400/beide reepjes apart HyperX/Huntkey Voeding/XFX videokaart
P5K PRO/E8400/Patriot Viper Geheugen/Huntkey voeding/XFX videokaart
P5K PRO/E8400/2 reepjes Kingston HyperX/Be Quiet 450watt voeding/XFX videokaart
al deze probeersels geven hetzelfde resultaat.

Kan iemand mij helpen met 1 van de pc's of beide?
Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Situatie 1: Heb je al geprobeerd om zo kaal mogelijk op te starten? Geheugen staat op de QVL?

Valt mij trouwens op dat in beide systemen niet echt voedingen zitten van top kwaliteit, dat kan natuurlijk ook een probleem geven. Heb mijn huiswerk niet goed gedaan zie ik. heb er laatst 1 gehad van dit voor mij redelijk onbekende merk en dat was meteen een DOA
Wellicht dat de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter je in de juiste richting kan sturen.

[Voor 18% gewijzigd door Rupie op 09-11-2010 19:29]

Desktop | Server | Laptop

• Qlimaxxx
Rupie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:15:
Situatie 1: Heb je al geprobeerd om zo kaal mogelijk op te starten? Geheugen staat op de QVL?

Valt mij trouwens op dat in beide systemen niet echt voedingen zitten van top kwaliteit, dat kan natuurlijk ook een probleem geven.
Wellicht dat de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter je in de juiste richting kan sturen.
In situatie 1 verbaast me het gedeelte van dat je zegt dat het geen topvoeding is... wat ik me hier op tweakers heb laten wijsmaken is dat Sea Sonic een van de beste merken voedingen is die er zijn.

Ik zal het eens proberen, laat zo weten wat de resultaten zijn.

Edit;
Zo kaal mogelijk opstarten geeft hetzelfde resultaat als met alles eraan.

[Voor 5% gewijzigd door Qlimaxxx op 09-11-2010 19:21]

• Qlimaxxx
Ik heb het systeem uit situatie 2 nu werkend... iemand die me kan helpen met het core i7 systeem?

Alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Wat was het probleem met situatie 2?

Voor situatie 1:
heb je ander geheugen wat je kan proberen? Wordt de CPU ondersteund door de BIOS die je hebt? Eventueel even een andere voeding proberen?

Desktop | Server | Laptop

• freggel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-09 15:16
Begin in situatie 1 eens met 1 reepje geheugen en stop die in verschillende banken om te kijken of het systeem dan boot. Koppel dan ook alle drives los en alle aansluitingen behalve de fans en de powerbutton.

Ik heb ook even gechecked of de CPU ondersteund wordt door het mobo, maar dat is pas vanaf BIOS versie 0203. Wanneer je mobo nog een oudere BIOS versie heeft dan zou dat de boosdoener kunnen zijn.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee