Toon posts:

Pc valt uit, monitor in power saving mode.

Pagina: 1
Acties:

• Gielster
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-11-2010
Hallo tweakers!

Ik zat hier een beetje rond te kijken, en waarschijnlijk weten jullie hier wel antwoord op een vraag die ik al lang heb. Ik heb nu namelijk sinds ongeveer 5 jaar een pc op mijn kamer, en vanaf dag 1 valt hij vaak zomaar gewoon uit tijdens gamen. Dit komt eigenlijk een beetje in golven voor, vaak doet hij het na 1 week weer zoals het hoort. Het probleem blijft echter terug komen, zelfs terwijl alles behalve de kast al is verandert.

Wanneer dit gebeurt wordt het beeldscherm eerst zwart, en het geluid loopt even vast en valt dan weg. daarna gaat de monitor in power saving mode, en kan ik hem weer opnieuw opstarten. De laatste tijd komt het niet alleen voor tijdens gamen, maar ook als ik bijv een film zit te kijken en soms zelfs als ik gewoon een beetje zit te internetten.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing op, alvast bedankt.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:08
Maak eerst de kast eens open om te zien of al je ventilators nog draaien, en of ze niet volzitten met stof. Het klinkt mij namelijk alsof het systeem te warm word en dan als veiligheidsmaatregel uitgaat.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Op dit moment kan het vrijwel alles nog zijn. Je voeding die niet stabiel is, een probleem met je geheugen, een mobo wat niet lekker werkt, een probleem met je grafische kaart of wellicht enkel een slechte driver. Om uit te zoeken welke het is zal je moeten gaan testen.
Bij dit soort problemen is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een goed begin. Hierin wordt stapsgewijs uitgelegd welke volgorde van testen zinvol is om aan te houden bij dit soort problemen.

Desktop | Server | Laptop

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee