Toon posts:

[XP] Start menu incompleet

Pagina: 1
Acties:

• Roadstar
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-06-2015
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over een PC bij mij op de zaak. Deze PC is geleverd en geïnstalleerd door een niet-nader te noemen instantie, die nogal de neiging hebben om de beveiliging waar mogelijk op zijn hoogst te zetten.

Het probleem waar ik tegen aan loop heeft te maken met het startmenu en de taakbalk.
- Ten eerste kan ik niet rechts klikken op te taakbalk: rechtsklikken op een openstaand programma geeft normaal een menu met verkleinen, sluiten, etc. Dit menu verschijnt niet bij rechtsklikken.
- Ten tweede is het startmenu nogal incompleet. zie ook het plaatje. Onder andere netwerkverbindingen, printers en faxapparaten en het configuratiescherm zou ik graag in beeld hebben.

(ik heb niets in het plaatje geanonimiseerd, dit is wat ik zie...)

Nu is in principe alles wel te bereiken, via Deze computer in netwerkverbindingen, via windows-R uitvoeren en via control het configuratiescherm, maar liefst zie ik natuurlijk alle icoontjes terug zoals op andere computers.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de leverende instantie, maar zij komen ook niet verder, na meermaals de computer op afstand overgenomen te hebben en eea geprobeerd te hebben. Zij gebruikten een programma xp-secconsole en hebben mij geholpen alle restricties in dit programma uit te zetten, maar dit geeft mij niet de icoontjes terug. Ook via instellingen van taakbalk en menu start > aanpassen > geavanceerd heb ik alle missende zaken geprobeerd te laten weergeven maar dit lukte niet.

Als laatste heb ik TweakUI gevonden en hierin gezocht, maar dit heeft ook geen effect.

Hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.. Ik kan maar niet achter de oorzaak komen.

Thanks!
Groeten,
Justin

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het bedrijf heeft waarschijnlijk dmv gpedit.msc een hele boel dichtgezet, heb je daar ook in zitten rondsnuffelen?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-09 10:37

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...is dat niet nader te noemen bedrijf soms jullie ICT partij? :+ enneh..verder wat ^ zegt.

• diabolofan
  • Laatst online: 24-09 15:21
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin om je pc nog eens te installeren, en dus proberen ze dat er zo weinig mogelijk 'kapot' kan worden gemaakt.

Wat je nog wel kan proberen: Start->Rechtermuisknop->Eigenschappen->Aanpassen, en daar kan je dan bijvoorbeeld configuratiescherm wel of niet laten weergeven in je Startmenu. Misschien is het gewoon een kwestie van dat daar inschakelen, zodat het weer zichtbaar is. (na het aanpassen en toepassen even Start wegklikken en weer openen)

gpedit.msc aanpassing is toch niet helemaal logisch omdat hij er via een andere weg nog wel bij kan en gewoon dingen kan doen, alleen is het niet zichtbaar in het Startmenu. Met gpedit.msc zet je het toch echt helemaal dicht?!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

diabolofan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:28:
Wat je nog wel kan proberen: Start->Rechtermuisknop->Eigenschappen->Aanpassen, en daar kan je dan bijvoorbeeld configuratiescherm wel of niet laten weergeven in je Startmenu. Misschien is het gewoon een kwestie van dat daar inschakelen, zodat het weer zichtbaar is. (na het aanpassen en toepassen even Start wegklikken en weer openen)
Dat heeft hij al gedaan, zie topicstart :)
gpedit.msc aanpassing is toch niet helemaal logisch omdat hij er via een andere weg nog wel bij kan en gewoon dingen kan doen, alleen is het niet zichtbaar in het Startmenu. Met gpedit.msc zet je het toch echt helemaal dicht?!
Je kan verschillende delen in het startmenu 'verwijderen', zie ook deze screenshot:
http://tweakers.net/ext/f/Uk5Goy8oJKWawljcmpfwU1zY/thumb.jpg

Je kan de snelkoppelingen daar gewoon 'verwijderen' uit het startmenu, maar de onderdelen zijn zelf nog wel benaderbaar.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• diabolofan
  • Laatst online: 24-09 15:21
Outerspace schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:40:
[...]

Dat heeft hij al gedaan, zie topicstart :)

[...]
8)7 |:( :z

• Roadstar
  • Laatst online: 13-06-2015
Bedankt iedereen voor de reply's!

Het probleem is opgelost: het zat inderdaad in de gpedit.msc.
Bedankt voor de screenshot Outerspace, dat scheelde heel wat zoeken!

Het niet te noemen bedrijf is overigens een derde partij, die alleen de computers zou leveren en voor de rest geen support zou geven. Als je dan geen support geeft, is het toch wel handig om de computers enigszins werkbaar af te leveren...

Nogmaals bedankt, topic kan op slot!

Groeten,
Roadstar
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee