Toon posts:

[SBS2003] Exchange NDR bij versturen externe e-mail

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:47
Hallo, als een medewerker van onze organisatie probeert te e-mailen naar een extern e-mail adres krijgen ze wel eens de volgende melding terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:    Het onderwerp
      Verzonden:    9-11-2010 16:30

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'iemand@domein.nl' op 9-11-2010 16:30
            Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Er wordt geen status code gegeven en ook in de logs is er niets over te vinden. Zou het kunnen komen omdat er te weinig SBS2003 CAL's aanwezig zijn op de server? Bij het inloggen op de server staat regelmatig een melding op het scherm dat het aantal licenties tegen de limiet aanloopt.

Hail to the king baby!

• urk_forever
Heeft niemand deze melding ooit eerder gezien van Exchange?

Hail to the king baby!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-09 13:49

FireDrunk

BBG'er
Mail quota overscreden misschien?

Even niets...

• urk_forever
Nee, het maximum voordat je niet meer mag verzenden staat op 1GB. Geen enkele gebruiker zit daarop. Daar krijg je volgens mij ook een andere melding van.

Hail to the king baby!

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Hoe stuur je de email naar buiten?
Op DNS of via een relay server?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• urk_forever
Rechtstreeks naar de bestemming via DNS.

Hail to the king baby!

• djeems
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-06-2014
is dit specifiek voor 1 ontvanger? of voor alle ontvangers die deze persoon wil mailen?

probeer eens handmatig (via bv telnet) een mail te versturen? lukt dat wel?
toevallig message tracing aanstaan? misschien dat daar nog info af te lezen is?
staat er echt niet meer informatie in het foutbericht? iets met smtp/exchange codes of zo?

• urk_forever
Ik heb het al van meerdere mensen doorgekregen en het is ook naar meerdere, verschillende, ontvangers. Dit is het volledige bericht wat de server geeft.Geen codes, niets.

Hail to the king baby!

• Oid
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Wat zegt de SBS 2003 Best Practices Analyzer?

Meer informatie: http://blogs.technet.com/...windows-sbs-2003-bpa.aspx
Download: http://www.microsoft.com/...2F3B6F2922&displaylang=en

• urk_forever
Niet veel bijzonders, de netwerk driver is ouder dan een jaar, de functional level staat nog op Mixed Mode (kan problemen geven bij upgraden naar SBS2008 dus niet van toepassing) en EDNS is Enabled. Zou dat EDNS uit moeten staan?

Hail to the king baby!

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:57
Ik kom op dit topic uit met bijna hetzelfde probleem.
Als ik dit topic lijk te kapen, dat is niet de bedoeling, indien dat zo lijkt graag melden, en ik post een los topic.
Mijn situatie:
SBS 2008 server, XP32 client met outlook 2007.
mijn mail werkt perfect, op 1 email adres na, mail ik daarheeb dan krijg ik deze foutmelding:
Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.
In outlook heb ik een exchange account, en een one.com Imap account, beide emailadressen leveren als resultaat dezelfde foutmelding op.
Mailen vanuit hotmail lukt wel, via de webmail.
Doordat beide emailaccounts hetzelfde resultaat geven weet ik in ieder geval dat het in outlook zit, en niet in exchange.
Wellicht van belang, virusscanner is ESET NOD 32.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee