Toon posts:

Run ruby

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Hoi :+

Laat ik maar beginnen met zeggen dat ik geen idee had hoe ik dit topic ging noemen, en geen idee waar - dus maar in programming.

Ik heb echt geen enkel verstand van commandlines etc. maar wil toch heel graag CouchPotato installeren (op mijn Mac).

Ik denk zelf dat ik al een heel eind ben.

Ik heb al Ruby, RubyGems en Rails geinstalleerd via deze tutorial en een gitclone gedaan van de source naar de folder waar ik couch_potato wil hebben.

Ook heb ik al een sudo gem install couch_potato gedaan wat succesvol was.
Building native extensions.  This could take a while...
Successfully installed json-1.4.6
Successfully installed rest-client-1.6.1
Successfully installed couchrest-1.0.1
Successfully installed couch_potato-0.3.2
4 gems installed
Installing ri documentation for json-1.4.6...
Installing ri documentation for rest-client-1.6.1...
Installing ri documentation for couchrest-1.0.1...
Installing ri documentation for couch_potato-0.3.2...
Installing RDoc documentation for json-1.4.6...
Installing RDoc documentation for rest-client-1.6.1...
Installing RDoc documentation for couchrest-1.0.1...
Installing RDoc documentation for couch_potato-0.3.2...

Nu ben ik echter op het punt aangekomen dat ik geen idee meer heb wat ik moet doen en hoe ik het daadwerkelijk aan de praat krijg.

En hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)

[Voor 5% gewijzigd door Creepy op 09-11-2010 16:37]

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:16

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Dan ga je nu gebruik maken van couch_potato? Zie https://github.com/langalex/couch_potato#readme. Lijkt me niet zo spannend als je Ruby een klein beetje kent toch?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• jmxd
  • Niet online
Ja die readme heb ik hier ook, vandaar dat ik de
sudo gem install couch_potato
deed

Ik heb echter dus -helemaal- geen verstand van ruby en geen idee hoe ik het nu opgestart krijg :P

• Creepy

Creepy

Moderator Devschuur®

Eeeeeh, dit is een stukje code dat je alleen met Ruby kan gebruiken. Als je niet in Ruby kan ontwikkelen, wat ben je dan aan het doen nu? Wat wil je bereiken? Als je een CouchDB server wilt hebben draaien dan is op http://couchdb.apache.org/ genoeg te vinden en ben je nu dingen aan het doen die helemaal niet nodig zijn.

Als je echt in Ruby zelf iets wil gaan ontwikkelen dan is het misschien handig om wat Ruby tutorials te gaan volgens of een Ruby boek te gaan lezen. En dat is nu net iets waarvan we vinden dat je dat in eerste instantie prima zelf moet kunnen ;)

[Voor 16% gewijzigd door Creepy op 09-11-2010 16:16]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• jmxd
  • Niet online
Oh :') kijk, ik faal al weer enorm.

Wat ik wil is gewoon CouchPotato draaien :P

[Voor 29% gewijzigd door Creepy op 09-11-2010 16:37]

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 15:36
Hmm.. ik snap niet waarom je bezig met Ruby? Als je CP wilt installeren heb je alleen Python nodig op je Mac. Er bestaat een installer: Python 2.6 http://www.python.org/ftp...macosx10.3-2010-03-24.dmg

[Voor 11% gewijzigd door Creepy op 09-11-2010 16:37]

• Creepy

Creepy

Moderator Devschuur®

:D

Dat is nogal een verschil ja. Je hebt nu totaal iets anders geinstalleerd. Ik ga dit topic dan ook sluiten omdat het niks met programmeren te maken heeft. Om die CouchPotato te installeren zul je de software vanaf de juiste plek moeten halen ;)

[Voor 22% gewijzigd door Creepy op 09-11-2010 16:38]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee