Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Topicstarter
Ik ken iemand die graag naar nederland wilt komen om te gaan werken/migreren. Alles is geregelt op een baan na. Ze is opzoek naar een servicedesk baan en haar moedertaal is engels. Ze komt namelijk uit de UK.

Nu ben ik vanaf vandaag voor haar aan het zoeken en open solicitaties ge-opened bij de grotere bedrijven gezien ze daar het meeste kans heeft denk ik op een engels sprekende baan, maar ik wil vragen of jullie nog goede ideeen hebben.

Is er een ICT uitzendbureau bijvoorbeeld die wat kan betekeken? Waar heeft ze het meeste kans van slagen?

Ze gaat nederlands leren, maar wil graag werken en zeker niet thuis zitten. Helpdesk of servicedesk mag geen probleem voor haar zijn gezien ze al 5 jaar ervaring hebt in een Microsoft omgeving als helpdesk/servicedesk en beginnend systeembeheer.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Ik zit met dezelfde uitdaging. De mijnes spreekt echter native Oekraiens, en vloeibaar Engels. Gemiddeld helpdesk werk lijkt me juist niet, omdat de meeste mensen (zeker externen/klanten) Nederlands verwachten aan de telefoon. In teamverband hoeft het niet zo'n groot issue te zijn, zeker als het bedrijf wat je vindt al internationaal georienteerd is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt toch ook juist servicedesks die alleen maar Engels communiceren en in Nederland zijn gestationeerd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:53:
Je hebt toch ook juist servicedesks die alleen maar Engels communiceren en in Nederland zijn gestationeerd?
Dat dacht ik ook, maar ik heb wat moeite om deze bedrijven te vinden :P
Ze komt "pas" in december naar nederland en kan dan pas 100% zoeken naar een baan. Ze komt hier wel een weekend (en dus ook eventuele interviews), maar misschien moeten we wat pro-actiever zijn en bij bedrijven binnenstappen? Denk aan Verizon, Phone house etc.

Het is de bedoeling eerst een baan in de ICT te zoeken gezien ze dat graag wil, ervaring in heeft en dat haar toekomst moet worden, maar als het niet lukt dan gaan we zoeken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 22:44
Zoek een bedrijfje vanuit de UK die je inderdaad in Nederland stationeert. Ik zou gewoon proberen bij grote multinationals, deze hebben minder problemen met niet NL sprekende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zircondan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:58:
Zoek een bedrijfje vanuit de UK die je inderdaad in Nederland stationeert. Ik zou gewoon proberen bij grote multinationals, deze hebben minder problemen met niet NL sprekende mensen.
Zit hier net over na te denken. Je bedoelt meer een email sturen met een motivatie en CV naar internationale bedrijven zoals: HP, IBM, Verizon, Phone House etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
Er zijn wel bedrijven waar nederlandstalig zijn geen vereiste is, maar dan iid interne helpdesk/support. OP dit moment ken ik niet zo'n vacature maar ik wil gerust mijn ogen/oren open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Denk met name aan: internationals, handel, maar ook logistiek (dienstverleners, zeevaart, luchtvaart) etc. Genoeg opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Maakt de regio nog iets uit in deze zoektocht? In de randstad hebben we genoeg multinationals waarbij het niet-nederlands spreken geen nadeel is, danwel het wel native engels spreken een voordeel is. Buiten de randstad is het al wat spaarzamer gezaaid met dergelijke multinationals, hoewel ze er wel zijn.

Ik denk dat het een kwestie zal worden van het zoeken van bedrijven die intern aan een dergelijk profiel voldoen, en dan gewoon contact op nemen met de HRM afdeling.

Ook, hoewel het heel kort dag is, komend weekend zijn er carrieredagen in de RAI in Amsterdam. Als ze daarheen kan gaan, kan ze direct met een X aantal werkgevers praten en kijken welke mogelijkheden er zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Bonsaiboom op 10-11-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ga eens naar wat arbeidsbureau's die werken voor internationale bedrijven. Mijn vriendin had zo een baan als order processor bij een aardig groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb bij twee werkgevers in NL gewerkt waar Engels de (tweede) voertaal was en waar mijn directe collega's uit Zuid-Afrika, de UK, Ierland, NZ en de VS kwamen en geen woord Nederlands spraken. Dit was in de entertainment en finance sector (bank) .. beide in de randstad, dat wel. Het kan dus wel maar makkelijk zal het niet worden maar wellicht met wat geluk is het zo voor elkaar! :)

[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 10-11-2010 09:59 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 14:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Klinkt een beetje raar, maar bij Ikea hebben ze personeel rond lopen die geen Nederlands spreken (al een paar keer opgevallen). Misschien niet direct de baan van haar dromen, maar ze is iig uit huis / van de straat.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Ik weet vanuit mijn ervaring dat Nederlandse bedrijven met een internationaal karakter, zoals Philips en DSM, intern Engels als voertaal hebben, dus dit geen enkel probleem oplevert. Nadeel is wel dat ze steeds minder vast personeel hebben en steeds meer inhuren, dus je moet wel daar gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 13:21
Wat is haar opleidingsniveau? Voor hoger opgeleiden is het vaak makkelijker om een baan te vinden waar men Engels spreek (zoals de hiervoor genoemde bedrijven) dan met een gemiddelde opleiding.

Als ik het zo hoor zit zij waarschijnlijk iets onder het niveau om bij dergelijke bedrijven aan de slag te kunnen gaan?

Het wordt denk ik sowieso lastig als je geen (slecht) Nederlands spreekt, een basis is toch altijd wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Je kan het hier natuurrlijk proberen Undutchables is een detacheerder die eigenlijk allen met niet Nederlands talig personeel werkt.

Ben in het verleden wel wat van hun werknemers tegen het lijf gelopen en de meeste leken wel tevreden.

http://www.undutchables.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Wellicht biedt Resourcing People wel uitkomst, zij werken namelijk vanuit Reading in Engeland en zoeken Native Engelstaligen voor posten in Ierland/Engeland/Nederland.

Onlangs werd ik door RP benaderd voor een ServiceDesk baantje bij TomTom in A'dam (via Randstad weer), hadden mijn CV via Levy Associates (UK/NL Detacheringsbureau) te Hertfordshire gekregen waar ik eigenlijk had gesolliciteerd.

Als je nog tips of ideeen wilt moet je even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de tips. Ik heb ook wat tips per DM binnen gekregen wat erg heeft geholpen!
Ze is uitgenodigt bij 2 bedrijven. Ze is gewoon naar bedrijven gaan bellen om te zeggen dat ze gedreven is en graag wil werken wat een gesprek heeft opgeleverd deze vrijdag en een gesprek via monsterboard.

Ze heeft veel emails gestuurd en bedrijven gebeld en heeft nu al zijn vruchten afgeworpen. Ziet er goed uit gezien ze voor een laag bedrag wil beginnen en van daaruit verder wilt kijken.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:46

-d-

Eerder genoemde hotel-optie lijkt me ook goed. Heb al meerdere malen gehad in een hotel in NL dat de receptie uberhaupt geen Nederlands sprak ;)
Pagina: 1