Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346782

Topicstarter
hey, ik had hier een geldige xp code en een xp cd liggen(dacht ik), ik besloot ze eens te gebruiken.
nu ik ze heb geïnstalleerd moet ik het binnen 30 dagen activeren, is het dus legaal of niet?

Ik had eerst windows vista (legaal). Toen heb ik dus xp gebruikt en geïnstalleerd, tijdens de installatie vroeg hij of ik de windows map wou overschrijven, heb ik niet gedaan i.p.v. dat heb ik een windows2 map gemaakt waar nu dus windows xp op staat. Dus ik denk dat windows vista dus nog op mijn computer staat, ook de rest van al mijn bestanden staan nu nog op mijn computer.

Mijn vraag is nu dus of ik weer windows xp kan wegdoen want toen ik het opstartte was mijn bureaublad leeg, start -> programma's stond ook niks tussen en alle programma's / games die op mijn hdd staan doen het niet.
Videokaart driver wilt hij niet installeren, directx ook niet en mijn geluid drivers zijn weg.

Voordat ik xp wou installeren had ik geprobeerd een recovery dvd te maken voor vista, die dvd kwam uit de dvd writer en ging er weer in, toen liep die vast, ik heb geprobeerd overnieuw die recovery te starten maar volgens mij kon je het maar eenmalig doen. Ik heb dus nu geen vista recovery dvd :(

Is er dus een manier, in de computer, een instelling ofzo, dat ik weer kan terug switche naar vista ?
Ik ga zelf nog geen dingen proberen voordat ik het nog meer verpest.
Laat maar suggesties komen die ik kan proberen want wat ik nu heb is niks :(

Groeten,
Karim

edit:
Ik weet niet of het nog belangrijk is maar ik beschik ook nog over een andere computer voor als ik nog andere dingen moet downloade hiervoor.
Is het mischien een idee om aan een windows vista cd te komen (ik weet niet hoe) en dan de code van mijn kast te gebruiken om zo weer vista te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 09-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows moet je altijd activeren, dat is heel normaal. Als je een geldige key hebt ingevoerd dan activeert hij en is het klaar. Is de key niet geldig dan krijg je de melding dat je mogelijk een niet legale Windows hebt etc.

Dat onder XP je progs het niet doen is logisch, je zult de programma's opnieuw onder XP moeten installeren, net als de drivers. Zeker omdat Vista een andere directorystructuur heeft voor de locatie van je documentendirectory en je desktop zal die niet zomaar zichtbaar zijn in XP, dat zul je er eerst zelf naar toe moeten kopiëren.

Zomaar XP eraf gooien en weer naar Vista gaan zal niet gaan omdat de bootrecord is aangepast. Het makkelijkste is vanaf je Vista installatieschijf/partitie een recovery te draaien, dan zou je met wat geluk zonder reinstall weer Vista moeten kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:09:
Zomaar XP eraf gooien en weer naar Vista gaan zal niet gaan omdat de bootrecord is aangepast. Het makkelijkste is vanaf je Vista installatieschijf/partitie een recovery te draaien, dan zou je met wat geluk zonder reinstall weer Vista moeten kunnen starten.
Zou je me mischien kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen?

ik heb tijdens het opstarte f9+f11 gespamd en toen stond er onbekende partitie :S

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 09-11-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt nu dus helemaal geen mogelijkheid om te booten vanaf een Vista-installatiemedium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:32:
Je hebt nu dus helemaal geen mogelijkheid om te booten vanaf een Vista-installatiemedium?
het enigste wat ik volgons mij nu dus nog heb ik dat het geinstaleerd is in een windows map.

Ik heb nu op me c schijf een map met windows (vista) en windows2 (xp).
Is er niet iets wat ik in die map kan instellen of tijdens het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, je zult je bootsector aan moeten passen (nu zal het ding waarschijnlijk gewoon naar XP opstarten zonder bootmenu, omdat bij het installeren van XP je de bootsector hebt overschreven).

Je zou Windows no longer starts after you install an earlier version of the Windows operating system in a dual-boot configuration eens door kunnen nemen om te zien hoe je het kunt herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:06:
Nee, je zult je bootsector aan moeten passen (nu zal het ding waarschijnlijk gewoon naar XP opstarten zonder bootmenu, omdat bij het installeren van XP je de bootsector hebt overschreven).

Je zou Windows no longer starts after you install an earlier version of the Windows operating system in a dual-boot configuration eens door kunnen nemen om te zien hoe je het kunt herstellen
bedankt, dat ga ik nu ff doen, ik laat het je zo weten of het is opgelost of niet :)

edit:
Ik denk dat dit voor windows vista is. Maar ik zit nu momenteel vast met XP.
Weet iemand mischien ook waarom ik nix kan instaleren? Ik heb bv de driver voor windows xp voor mijn videokaart gedownload en als ik hem dubbelklik staat er:
In de blauwe balk: NVIDIA Install
En als tekst: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 346782 op 09-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heeft niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:56

Aganim

I have a cunning plan..

Draai je onder een standaard gebruikersaccount? In dat geval moet je wellicht de installatie uitvoeren als Administrator of je account tijdelijk aanpassen naar een account met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 346782 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:24:
edit:
Ik denk dat dit voor windows vista is. Maar ik zit nu momenteel vast met XP.
Ja, natuurlijk is dat voor Vista. Je wil dat OS toch terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:12:
[...]

Ja, natuurlijk is dat voor Vista. Je wil dat OS toch terug?
MAar hiervoor heb ik de vista CD nodig die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik eens gaan zeuren bij je leverancier dat hij je geen installatiemedium geleverd heeft, of gewoon even een schijfje downloaden en gebruiken icm je eigen key. Als je maar een geldige licentie hebt werkt dat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadstar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07 12:30
http://apcmag.com/how_to_..._the_stepbystep_guide.htm

Dit probleem heb ik ook een keer gehad, met vista en xp op verschillende partities, ik weet niet of hij ook gaat werken als je ze op dezelfde partitie in verschillende mappen hebt geïnstalleerd.

Succes!
Pagina: 1