Toon posts:

monitorarm

Pagina: 1
Acties:

• douPel
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-08-2018
Ik ben op zoek naar een monitorarm. Ik denk tenminste dat dat de goede benaming is. Heb al gezocht bij reviews en op het forum, maar kan niets vinden.

Ik heb hier een 24'' en een 19'' op m'n bureau staan. En hoe fijn zo'n groot scherm ook is, eigenlijk is ie gewoon te groot voor m'n bureau. Ik zit er te dicht op, maar kan hem niet verder van me afschuiven. Als oplossing dacht ik een monitorarm aan te schaffen, met de gedachte iets meer ruimte op m'n bureaublad over te houden en de 2 schermen gemakkelijker fatsoenlijk te verstellen.

Het 24'' scherm (samsung syncmaster 2443bw) gebruik ik ook vaak om films op te kijken en draai het scherm dan 45-90 graden om vanaf m'n bed te kijken. Dit moet dus ook kunnen met die arm (lees: goede verstelmogelijkheden, omlaag, omhoog, kantelen, draaien).

De beste optie is denk ik een arm die op het bureau bevestigd wordt. De muur is een goede meter van m'n 24'' verwijderd en m'n bureau staat tegen een raam, dus daar kan hij ook niet aan bevestigd worden. Eventueel wel aan de vensterbank, maar ben bang dat de tegeltjes afbreken bij het gewicht van 2 monitoren.

Ik zat bijvoorbeeld te denken aan zoiets.

Ik ben opzoek naar wat ervaringen van mensen die ook zo'n arm gebruiken. Die dingen zijn namelijk best prijzig vind ik, dus wil het niet op de bonnevoi ff uitproberen. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:19
Ik gebruik ook zoiets, alleen die van mij is enkelvoudig!
Vind het ideaal voor mijn 2de monitor! Af en toe lekker boven het bed hangen en een filmpje kijken.
Die van mij word op een plank geklemd, dus op heel veel plekken te gebruiken,
Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je er gerust een kunt halen, alleen mischien een enkelvoudige?

Ps.
die van mij valt ook aan alle kanten te verstellen, hoogte, kantelen, draaien. Weet niet waar deze ooit gekocht is, is maar een krijgertje.

Succes!

• douPel
enkelvoudig is nice, maar dat voelt als een loss tov m'n 2e scherm. Dat is een IIyama Prolite E1900s, niet dat dat zoveel bijzonders is, maar die heeft geen vanzichzelf verstelbare hoogtevoet. Daarvoor wil ik dus een dubbele arm.

Heb geprobeerd via amazon(.com) deze te bestellen, maar die leveren (iig niet dit product) niet in Nederland? Amazon(.uk) weet ik niet, maar die hadden niet dezelfde producten als de .com :S

• freggel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:19
De arm die jij aanhaalt uit de PW hebben we hier op het werk ook staan. Die bevalt erg goed in het gebruik, dus ik kan je die aanraden!

Hou er alleen wel rekening mee dat de arm aan een stevig bureau moet komen te zitten. Er komt namelijk nogal wat kracht op die voet te staan en bij een fragiel bureau zou er dan nog wel eens een stuk uit kunnen breken nadat je de 24" eraan hebt gehangen. :)

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Ik heb deze:
pricewatch: Newstar FPMA-D600

http://www.komplett.ie/Ko...ng/FPMA_D600/default.aspx

1x aan de achterkant van mijn bureau geklemd, maar kan hem daardoor niet verder weg zetten dan op de originele voet. Waar je waarschijnlijk op Newstar.nl naar wilt kijken is een steun met een kleine diepte. een 2e heb ik met een touchscreen aan de zijkant van mijn bureau geklemd, deze kan ik nu ook zo draaien dat ik in bed kan zitten en computeren :D.

Anyway ik had eerst een tijdelijk klein bureautje en die vond het gewicht van de 2 armen + monitoren niet zo fijn geloof ik, begon te wiebelen/scharen onder dat gewicht. Nu met een "echt" bureau is dat geen probleem. Aan tegeltjes van de vensterbank zou ik het ook niet durven vastmaken...

• douPel
kijk, dit zijn mooie antwoorden. Bedankt :)

Ik ga toch voor een dubbele. De 19'' staat op een verhoging, wat ook alleen maar ruimte inneemt. Bovendien oogt het denk ik mooi opgeruimt als ze beide hangen. Dat lijkt me wel fijn. Ik ga ff kijken of ik een goedkopere dan die dubbele die ik zelf aangaf, kan vinden en anders neem ik die.

@Freggel
Het maakt niet uit dat de schermen aan beide armen niet gelijk zijn qua gewicht?

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 21:46
douPel schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:29:
kijk, dit zijn mooie antwoorden. Bedankt :)

Ik ga toch voor een dubbele. De 19'' staat op een verhoging, wat ook alleen maar ruimte inneemt. Bovendien oogt het denk ik mooi opgeruimt als ze beide hangen. Dat lijkt me wel fijn. Ik ga ff kijken of ik een goedkopere dan die dubbele die ik zelf aangaf, kan vinden en anders neem ik die.

@Freggel
Het maakt niet uit dat de schermen aan beide armen niet gelijk zijn qua gewicht?
Ik ken de arm ook... mag ik ook antwoorden? In principe hoort het niet uit te maken, zolang de basis maar goed vast zit. Er bestaat wel wat kans op het naar een kant toe 'zakken' als de gewichten erg van elkaar verschillen, maar dat is echt een langere termijn probleem en gebeurd in principe bij de meer gewichtige monitoren.

• douPel
Dankje MicGlou :)

Heb ik nog 1 laatste vraagje. Is het mogelijk bij die arm het scherm meer naar achter te plaatsen dan de voet/stang van de arm? (of op z'n minst op gelijke diepte?) Ik zie nu pas dat de achterkant van m'n scherm al gelijk valt met het randje van m'n bureau (voet steekt dus uit bij m'n bureau).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als de omstandigheden dat toelaten zou je evt. als alternatief een laag boekenkastje o.i.d. dat even hoog is als je bureaublad achter je bureau kunnen zetten met de rug tegen het bureau. Dan zet je daar de monitoren op en je hebt er gelijk nog wat bergruimte bij.

• freggel
douPel schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:56:
Dankje MicGlou :)

Heb ik nog 1 laatste vraagje. Is het mogelijk bij die arm het scherm meer naar achter te plaatsen dan de voet/stang van de arm? (of op z'n minst op gelijke diepte?) Ik zie nu pas dat de achterkant van m'n scherm al gelijk valt met het randje van m'n bureau (voet steekt dus uit bij m'n bureau).
In principe maakt het verschil in gewicht weinig uit, de armen zijn wel van dusdanige kwaliteit dat dat goed gaat. Misschien op de lange termijn wel, zoals MicGlou aanhaalde. Maar dit zal in de praktijk wel loslopen.

Of de armen ook naar achteren kunnen hangt af van de diagonaal van de schermen. Je zit natuurlijk wel met de technische beperkingen, je zal nooit de schermen achter de arm kunnen krijgen. Dit doordat de arm achter het scherm zit en niet eronder.

edit:
Nog een toevoeging: hou er ook rekening mee dat het hart (midden) van de schermen altijd naast elkaar blijft bij deze steun. Je kan dus niet de bovenrand van beide schermen op gelijke hoogte krijgen door de technische beperkingen van deze arm. Heb je daar geen moeite mee, dan blijft dit een goede koop! :)

[Voor 15% gewijzigd door freggel op 10-11-2010 21:09]

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 21:46
Wat freggel zegt... :) Ligt aan het diagonaal en ook de vormgeving van de monitor. Heb je al op de website van de fabrikant gekeken? Daar staat een hele duidelijke afbeelding hoe de 'armen' eruit zien zonder een monitor eraan. Wij hebben er twee 22" 16:9 monitoren aanhangen en dan kan de arm nog minimaal naar achteren. Overigens is de basis waar de armen aanhangen krom zoals een banaan zeg maar...(als je begrijpt wat ik bedoel :? ) Je kan de stang volgens mij ook wel andersom monteren, of het hele arm-gedeelte omdraaien en dan beginnen de armen sowieso al een beetje achter de stang.

@freggel Ik bedoel ook niet de armen zelf met scheef hangen, die blijven ten opzichte van elkaar wel recht, het is de stang die scheef trekt, die schroefklemmetjes zijn daar toch wel gevoelig voor (ook afhankelijk van ondergrond). Vaak even opnieuw stevig monteren lost het wel weer op, maar het bleef toch na een tijdje scheef zakken e.d. Er hingen namelijk eerst een 22" 16:9 met een 15" 4:3 mee-kijk-monitor aan, maar nu met die 2 even zware monitoren lijkt het niet meer te gebeuren.

[Voor 29% gewijzigd door MicGlou op 10-11-2010 23:04]

• douPel
MicGlou schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:53:
Wat freggel zegt... :) Ligt aan het diagonaal en ook de vormgeving van de monitor. Heb je al op de website van de fabrikant gekeken? Daar staat een hele duidelijke afbeelding hoe de 'armen' eruit zien zonder een monitor eraan. Wij hebben er twee 22" 16:9 monitoren aanhangen en dan kan de arm nog minimaal naar achteren. Overigens is de basis waar de armen aanhangen krom zoals een banaan zeg maar...(als je begrijpt wat ik bedoel :? ) Je kan de stang volgens mij ook wel andersom monteren, of het hele arm-gedeelte omdraaien en dan beginnen de armen sowieso al een beetje achter de stang.
dat is toch wel goed om te horen! Dat het 'omdraaipunt' van de basis van de armen is om te draaien. Ik snap wat jij bedoelt (hoop ik). dat scheelt toch een aantal cm.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de moeite, het is een nuttig topic geweest voor mij. Ik moet wel even goed nadenken hoe en wat. Wellicht dat ik gewoon een plateau van hout maak dat op de vensterbank en verwarming rust, waardoor m'n scherm meer naar achter kan. Misschien dat ik een monitorarm aanschaf, de prijs blijft toch wel een dilemma puntje.
Feit blijft dat jullie me wel een helderder inzicht hebben gegeven in het gebruik van zulke armen, dus bedankt! ;)

• freggel
MicGlou schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:53:

@freggel Ik bedoel ook niet de armen zelf met scheef hangen, die blijven ten opzichte van elkaar wel recht, het is de stang die scheef trekt, die schroefklemmetjes zijn daar toch wel gevoelig voor (ook afhankelijk van ondergrond). Vaak even opnieuw stevig monteren lost het wel weer op, maar het bleef toch na een tijdje scheef zakken e.d. Er hingen namelijk eerst een 22" 16:9 met een 15" 4:3 mee-kijk-monitor aan, maar nu met die 2 even zware monitoren lijkt het niet meer te gebeuren.
Ik bedoelde ook wat jij bedoeld. :+ Ik denk dat ik het anders neer heb gezet. :P

@TS: Succes met het uitzoeken. Maar als jou zo lees dan zou het ook nog niet zo'n gek idee zijn om naar 2 enkele steunen te kijken. Daarmee ben je wat flexibeler i.c.m. 2 verschillende schermen.
Prijstechnisch is het waarschijnlijk wat minder aantrekkelijk. :)

Updateje:

V&A aangeboden: Newstar D910 monitorbeugels.

Misschien heeft ie ze nog en kan je een deal met 'm sluiten. :)

[Voor 9% gewijzigd door freggel op 11-11-2010 08:04]

• douPel
Tnx, had die V&A gezien inderdaad. Die is alleen wat kort.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee