Toon posts:

[C# .NET] DataGridView met ComboBox van andere tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Davio
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-07 14:13
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een Windows Form en daarop een DataGridView gekwakt door te slepen vanuit mijn DataSource. Binnen die DataSource heb ik een hoofdtabel 'Taken' die een relatie heeft met twee stamtabellen, namelijk 'Uitvoertype' en 'Herhaling'.

Uitvoertype heeft bijvoorbeeld als items Excel, CSV, XML etc.
Herhaling heeft als items Dagelijks, Wekelijks, Maandelijks etc.

De taken zijn gekoppeld aan de stamtabellen middels foreign keys. Elke taak heeft een uitvoertypeID en een herhalingID die verwijzen naar deze tabellen.

Nu wil ik in mijn DataGridView twee ComboBoxColumns maken die gevuld worden met de waarden uit de stamtabellen, met de Naam-kolom van zo'n stamtabel uit de database als DisplayMember en het ID als ValueMember. En als ik een andere waarde selecteer in die ComboBoxen moet hij dus de overeenkomende ID's veranderen van de taak.

Nu krijg ik maar niet verzonnen hoe ik dit allemaal aan elkaar kan koppelen, heb inmiddels al een paar uur op Google gezocht.

In het kort dus: Hoe vul ik een comboboxcolumn in een datagridview met waarden uit een stamtabel, maar selecteer ik de juiste waarde die hij krijgt uit de hoofdtabel?

Ik zou wel willen laten zien hoe ver ik zelf gekomen ben en wat ik geprobeerd heb, maar dat is niet veel meer dan GUI-elementen slepen.

• Davio
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-07 14:13
Zoals altijd heb ik de oplossing gevonden nadat ik hulp gezocht heb, het was eigenlijk makkelijker dan ik dacht.

Ik heb voor de ComboBoxColumns een andere datasource gebruikt, namelijk één die direct verwees naar de juiste tabel in mijn database. Met het zetten van de Display- en ValueMember werkt het nu automatisch goed.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee