Turck-mmcache encoder up to date?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Turck-mmcache is een PHP accelerator en encoder, vergelijkbaar met IonCube en Zend Guard met als enig verschil dat het opensource en gratis is.

Zijn er hier mensen die ervaring met dit programma hebben? Hun website ziet er nogal verlaten uit, en op internet vind je alleen informatie gecopied paste van hun website. Weet iemand of dit programma überhaupt werkt met PHP5? Want zo niet dan is het vrij waardeloos als je OOP programmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Turck-mmcache wordt niet meer aan ontwikkeld. Tegenwoordig is het vervangen door eAccelerator: http://eaccelerator.net/

Daarnaast heb je trouwens ook nog APC: http://pecl.php.net/package/APC

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Bedankt,

Ik ben bang dat ik aan eAccelerator of APC niets heb. het gaat mij vooral om de encoding, bij APC is dit te makkelijk terug te draaien en eAccelerator ondersteund alleen de PHP 4.x.x branch.

Toch maar naar IonCube denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jeffryvdm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:38:
en eAccelerator ondersteund alleen de PHP 4.x.x branch.
Nu heb ik geen ervaring met eAccelerator maar:
The latest release, 0.9.6.1, features support for PHP 5.3 and also works with PHP 5.1 and 5.2. The previous 0.9.5 branch supports PHP 4 and all PHP 5 releases including 5.2. In older releases, the encoder will only work with PHP versions from the 4.x.x branch.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@RobIII: in je eigen quote staat ook "the encoder will only work with PHP versions from the 4.x.x branch."

Als je het encoded wil hebben dan zijn IonCube en Zend je enige opties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Ik denk inderdaad dat er geen gratis alternatief is.

@Roblll
The encoder is removed from the development version for 0.9.6.
Zie: http://eaccelerator.net/ticket/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Encoding is ook niet heilig, de bestandjes uit myreact (de gratis versie van GoT) kun je ook gewoon decoden... Het is dus misschien even belangrijk waar t precies om gaat; encoding of opcode caching. In het laatste geval kun je net zo goed APC nemen, werkt als n zonnetje.

overigens staat er toch echt "In older releases, the encoder will only work with PHP versions from the 4.x.x branch." dus in de huidige release moet t encoden ook gewoon werken voor PHP 5.x.

[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 09-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Cartman! schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:46:
overigens staat er toch echt "In older releases, the encoder will only work with PHP versions from the 4.x.x branch." dus in de huidige release moet t encoden ook gewoon werken voor PHP 5.x.
Nee, want in nieuwe is ie helemaal geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ah, bummer. Zoals ik al aangaf heeft een encoder vaak niet echt veel zin, het is met simpele (online) tools gewoon terug te brengen naar de originele source.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Als het gaat om het beveiligen van je code kun je ook strenge licentievoorwaarden stellen (als de code op servers van klanten komt). Als het echt niet de bedoeling is dat klanten de code te zien krijgen moet je ze simpelweg geen toegang geven tot die code, en alleen hosting aanbieden (of een hostingpartner zien te vinden die mensen hosting van jouw software aanbiedt zonder dat ze bij de code kunnen).

Natuurlijk zal een encoding wel een deel van de potentieel kwaadwillenden tegenhouden. Maar dat heb je met alle beveiliging, 100% beveiliging is heel moeilijk te bewerkstelligen - zelfs als je zelf de hosting aanbiedt, aangezien het altijd mogelijk is dat er een bug in het systeem zit waardoor gebruikers de source kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
Cartman! schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:17:
Ah, bummer. Zoals ik al aangaf heeft een encoder vaak niet echt veel zin, het is met simpele (online) tools gewoon terug te brengen naar de originele source.
Met de nieuwere encoders gaat dat wat moeilijker omdat deze de standaard bytecode niet gebruiken.

Daarbij is de code redelijk onleesbaar als het je überhaupt lukt om het (gedeeltelijk) terug te krijgen naar de source omdat alle white space, comments enz. er uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Whitespace regelt een formatter wel voor je. En comments... bij de meeste PHP code die ik in de praktijk heb zien langskomen meer schadelijk dan nuttig ;)

Fatsoenlijke code is prima te lezen zonder comments, slechte code is ook met comments niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryvdm
ach sinds dat zend guard en ioncube geen standaart bytecode meer gebruiken zijn ze nog niet gekraakt, alles wat je nu tegen komt op internet is voor de oude encoders.

(ben nu bezig met een implementatie plan voor ioncube)
Pagina: 1