Toon posts:

pc zonder hdmi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• draadje
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-07 18:21
hallo,

heb een technische vraag.

ben in het bezit van de hp all in one 200-5130. helaas zit daar geen hdmi aansluiting op.
hp gebeld en gevraagd of er geen mogelijkheid is. nee dus.

heb net aangeschaft de xtreamer mediaspeler pro.
daar zit dus hdmi op tot 1080p.

nu zag ik na zoeken dat er een verloop bestaat van hdmi male naar usb male.
volgens hp is usb alleen voor data!

mijn vraag is dus. als er een verloop bestaat van hdmi -usb ,is er toch een mogelijkheid video aan te sturen?
anders zou die kabel niet in de handel zijn.

wie weet hoe het zit!

alvast bedankt.

• draadje
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-07 18:21
in de hp all in one zit ook een tv tuner!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo te zien zit er geen enkele aansluiting op om een extern scherm aan te sluiten, dat gaat hem dus niet worden. USB naar HDMI gaat zeker niet werken.

Maar waarvoor heb je HDMI nodig en wat heeft die Xtreamer er mee te maken?

[Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 09-11-2010 14:16]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:45
je zou in theorie inderdaad een hdmi-usb verloop kunnen gebruiken. of je dat wil is een ander verhaal. gezien je volgens mij(tijd geleden iig) max. 720p bij 30fps oid uit kunt sturen via je usb, anders trekt ie t niet meer. kan je nog beter gewoon je vga-poort gebruiken...

[Voor 14% gewijzigd door Bastard op 09-11-2010 14:18]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tsurany schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:15:
Zo te zien zit er geen enkele aansluiting op om een extern scherm aan te sluiten, dat gaat hem dus niet worden. USB naar HDMI gaat zeker niet werken.
Waarom niet?
Er zijn zat apparaatjes die in principe gewoon een videokaart zijn op USB met een HDMI output. Performance is waarschijnlijk vrij belabberd (USB is traag), maar het kan wel.

30" monitor te koop

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is niet helemaal duidelijk wat je nu wilt bereiken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Terw_Dan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:20:
[...]

Waarom niet?
Er zijn zat apparaatjes die in principe gewoon een videokaart zijn op USB met een HDMI output. Performance is waarschijnlijk vrij belabberd (USB is traag), maar het kan wel.
Ik gok dat hij dit voor HD content wilt gaan gebruiken, dat ga je niet redden over USB.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Zit er een DVI-I of DVI-D poort op? Zo ja: DVI-D -> HDMI blokje gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tsurany schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:27:
[...]

Ik gok dat hij dit voor HD content wilt gaan gebruiken, dat ga je niet redden over USB.
Ligt ook weer aan de framerate natuurlijk. Als jij een HD slideshow of presentatie wil laten zien dan lukt het nog wel. Maar goed, daar moet de TS dan maar even wat meer duidelijkheid ingeven.

30" monitor te koop

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:28:
Zit er een DVI-I of DVI-D poort op? Zo ja: DVI-D -> HDMI blokje gebruiken.
Zit, voor zover de specs klopte op de site waar ik uit kwam, helemaal geen poort op voor een extern scherm. Geen VGA, DVI of HDMI.

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Waarom heb je sowieso die mediaspeler gekocht?

Je kan met de HP toch precies hetzelfde?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wel grappig: je stel dinsdag de vraag. Binnen een minuut kom je met een edit.
En daarna ben je helemaal weg.
Een beetje vreemd...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:47

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een verloopstukje is voor de meeste dingen wel te krijgen.

Het is echter de vraag of het apparaat dat ook kan aansturen. Als HP aangeeft, dat het niet zal werken, vind ik dat een vrij duidelijk antwoord. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Switchie
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik snap de vraag ook niet helemaal. Maar ik denk dat het de bedoeling is om beeld van de laptop naar de xtreamer over te brengen?
Zo ja, kan die Xtreamer het netwerk niet gewoon afspeuren naar film-materiaal? Gewoon een share aanmaken op de laptop en deze middels je mediaspeler op de tv weergeven?!

Editje: of is juist andersom de bedoeling? In dat geval... kan de Xtreamer niet toevallig als Nas functioneren?

[Voor 16% gewijzigd door Switchie op 13-11-2010 02:14]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee