Toon posts:

[Excel] VBscript

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views

• YOZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2010

YOZ

how good are you willing to be

Topicstarter
Ik moet met heel veel haast een script uitschrijven voor een opdracht die ik vandaag moet inleveren.
Nu kan ik wel de pseudo-code uitschrijven, maar ik heb geen ervaring in VB bij excel.
Ik heb al goed rond gekeken, maar overal op internet vind je juist de uitwerkingen van codes en niet de declaraties en dergelijke, terwijl ik juist niet weet hoe dit moet.

Mijn (pseudo) code is:

For j = 0 To t/tau
For i = 0 To 50
JA(i+1)=k*rho*(((y-0,000149/0,0233)-x(i))*a*v
Next i
For i = 1 to 50
y=y-(((tau*JA(i)))/(v_olie*rho_olie))
Next i
For i = 0 To 50
x(i+1)=x(i)+(JA(i+1)/(rho*v_lucht)
Next i
Next j

Waarbij alle dik gedrukt constanten zijn, hoe moet ik die declareren? Uiteindelijk wil ik hiervan een grafiek maken die y plot over t.

Voor alle constanten heb ik de waarden.. heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken, ik weet dat het niet netjes is om om codes te vragen, maar het is momenteel even pure paniek hier...Ik kan altijd meer info verschaffen als dat nog nodig is

• _heretic_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-12-2012

_heretic_

so, a chicken is not a sparrow

dit is helaas niet het geschikte forum om even een script voor je af te leveren zoals je zelf al aangeeft.

regel 3 is een hint aan jezelf : vervang de namen van de constanten door hun waarde.
maar aangezien de resultaten van de berekening ook terug naar een excelsheet moeten om er daarna een grafiek mee te maken, is het sowieso al niet zo vanzelfsprekend.

In corporate religions as in others, the heretic must be cast out not because of the probability that he is wrong but because of the possibility that he is right.

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite